AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
890

Funderar på att köpa mina föräldrars gamla 735:a

mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
hej..

för några år sedan ägde mina förädrar en 735-89:a

dom hade den i 4år året därpå började elektroniken strula ( låsa upp sig ) och växellådan hade problem att få i 1:an efter man har backat. ut över det var bilen den bästa dom nånsin ägt. nu har den stått ett bra tag. gått över 35k mil när vi bytte bort den. och nu har den säkert gått närmare 40000 men motorn var i bra skick. gick uta"#¤%&/

men som sagt den har nog stått 2år nu. så är det nåt att satsa på trotts allt? köps den blir den 100% org skick bortsett från att köpa 17" schnitzer fälgar som det satt på när vi hade den.

Mvk Kristian
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Köp om den är bättre än andra i samma prisklass, inte av nostalgiska skäl.

40.000 mil, stått två år...nja.
om du får bra pris så varför inte
Kolla rosten noga. även en bil som står rostar, om den inte är nyligen rostskyddsbehandlad. likaså bör a/c:n kollas. Lycka till med förvärvet!/ Nöjd E32ägare.
Ug-Lee
Glöm inte att noga kolla upp tidiga ägare :-)
mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
nån rost finns det säkert.. som jag har förstått så var det efter vi bytte den

handlare/ny ägare/handlare å sen har den stått.. den "nye" ägaren hade den nån månad bara, blev av me körkortet har jag hört pga kört för fort me den

har jag HÖRT så det är säkert inte ens sant.. men ja. ac fungerade när vi hade den.

mkt å tänka på.. ska kolla upp den nogranare. då den har stått ett tag = obes å det är en bit ifrån.

går den lika bra som när vi hade den så var och är den en rolig bil trots sin vikt.
Se upp med fortkörning du också i denna komfortbil där vägljud, buller och annat som indikerar hög fart, effektivt filtreras bort!/Fartdåren.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nja....

Prisspannet på en 735 E32är väl mellan ca 4-30000kr och då finns ju massor att välja på och köp den bästa av dessa istället..
Tycker jag.

Stirra dig inte blind på just den bilen,även fast jag kan förstå att det kan vara "lite kul" att handla just den av "nostalgiska" skäl eller dyl :)

Mvh Janne.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.