AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.766

bagageluckan går ej upp

Sida 1 av 2
e:39 bagageluckan går ej att öppna det låter bara grrrrrrrr, hälp mina sommar öl är där inne
bi
59
bibi
523iA touring -98
Du får öppna rutan på bakfönstret o öppna inredningen,där finner du något som ser ut som ett plastlock som du ska dra i, då öppnar sig bakluckan=reservöppnare. I låset som man får ta loss finner du en ljusgrå plastspindel, den brukar tyvärr gå av. Den kan limmas ihop med riktig lim, då brukar den hålla ett tag till. Men tyvärr inget håller för evigt.
mr_camitz
går ju också att öppna med nyckel om du har sedanmodellen, vrid med nyckeln och bagageluckan går upp, så gjorde jag när min bagagelåsmotor gick sönder.
det är ingen touring, och nyckel går inte det händer inget, jag läste i boken att om man är strömlös ska det gå att öppna med nyckel, är mycke tacksam för vidare hjälp,JAG ÄR ÖLSUGEN
mr_camitz
har du skisack på bilen? i så fall kan du ju komma åt bagagerummet frn baksätet, finns ju ett hål där bakom armstödet, om du har skisacken dvs.
nä det har jag inte synd nog och dessutom har jag en stor baslåda fastskruvad i baken
ja nu är jag desperat på att få upp bakluckan
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Bräck upp skiten ;) Annars kan du komma hit o knäppa ett par kalla, Border shop äger ^^.

Nä men luckan måste ha fastnat på något sätt om du inte får upp den med nyckel. Kan du vrida på nycklen?
mr_camitz
du ska vrida nyckeln åt ett håll, har glömt vilket håll dock, och sedan medans nyckeln är vriden dra upp luckan. du måste alltså hålla nyckeln helt vriden och sedan dra upp luckan.

om detta nu kan vara till nån hjälp :)
Har provat fan allt... Vad kostar en baklucka? snart åker kofoten fram!
är det nån som vet hur mekanismen funkar? har tänkt kapa upp ett hål bakom riggplåten. om jag kapar är det bra att veta om jag får upp luckan överhuvudtaget.
mr_camitz
nja gör inte som du sedan kommer ångra, åk hellre till bmw och låt dem titta på det, trist att förstöra en baklucka om de kan öppna den på 2 röda :)
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Men kan du vrida på nyklen alls? Annars kan du juh testa att banka lite på låset, de fick vi alltid göra på vår gammle passat :P
nu har jag varit på bmw,dom kan inte heller öppna den, så nu åker nog tigersågen fram om inte någon kommer med en super ide,har verkligen ingen varit med om samma grej,men jag tänkte som så här att min baklucka är ju lite rostig i kanten så istället för att lägga ut ett par tusen på att fixa rosten kan jag ju få tag i en lucka till rätt kurs,jo föresten så sa dom på bmw att man ska vrida nyckeln till v å ta i utav fan, men min nyckel höll på att gå av så jag gav upp
mr_camitz
gör så, o köp en ny rostfri lucka! låter som den bästa idén hittils, 2 flugor i en smäll :)

mvh
/allan
bi
59
bibi
523iA touring -98
finns det verkligen ingen reservöppning till bilen? någon som läst verkstadshandboken noga?

Women loves BMW
ts
107
tsotred
540iA-96
Det finns en lösning, råkade ut för det jobbiga att motorn gick sönder som för dig. Under felsökningen så lossnade staget som går till låset, stängde luckan i det läget ...lurad !
Jag tog bort nummerplåten, borrade ett par hål, visst ungefär var mekaniken gick. Sedan var det bara att trycka till med en skruvmejsel och luckan var öppen.
Nu har jag en reservöppnare som är täckt med en plastplutt i hålet.
ja men det är för jävligt att sabba bilen för att öppna baken, jag hoppas att biltillverkaren ser detta problem på nästa modell
mr_camitz. var kan man köpa en rostfri lucka
och tsotred,min motor är ej trasig, den går men mekanismen är nog trasig
tsotred,var borrade du hål?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.