|
|
|
|---|---|
|
hej har en 525 tds 94 vart ecakt ändrar man turbotrycket på dom vill ju ha mer laddning?????? vem behöver bromsar när man kör diesel | |
|
ingen vits att öka laddtrycket om du inte ställer på pumpen den kan du antingen flytta locket på eller skaffa box typ kcr sen kan du justera upp laddtrycket. i annat fall händer inte så mycket min hemsida Länk |
|
| varför mer ladd trytck?.... | |
| för då har man väl köpt fel bil? | |
|
dessa motorer är tyvär inte dom mest hållbara.. skulle absolut inte mecka med denna.. köp dig en 524td eller liknande med mekaniskpump där du kan göra allt ordentligt. det är ett x antal sånna här som skickat toppar och packningar pga höjjt ladd och annat meckande med effekten. /mvh jocke |
|
| 524 td är väl en likadan motor fast med mekanisk pump ? | |
|
nope, det är en helt annan motor sk m21:a 324/524 som även den sitter med elektrisk pump från och med årsmodell 88 men lätt går att byta till den mekaniska. 325/525td/s heter m51:a min hemsida Länk |
|
|
varför skulle m51 an inte hålla för trim? har kört min 325tds trimmad i ett år och 3000 mil den har det inte hänt något med, ändå så laddar den vid vissa tillfällen mer än vad turbon igentligen ska klara, med stoor ic såklart och diesel det får den rikligt med. |
|
|
Dehär med att folk säger att det rasar så fort du börjar pilla lite ska man självklart ta med en liten nypa salt om jag får tillägga lite såhär som föredetta M30 överladdare. visst de är inte konstruerade för att mosa ut 250-300 diesel häst på 2.5-3kg ladd eller liknande i x tusen mil men så länge man kör med hjärnan och inte pressar full mutter i Sveriges största uppförsbacke i 2 minuter på en högre växel eller får för sig att dra ett race mot en porsche 20 sekunder efter en kallstart så fungerar det troligtvis ganska bra endå. om vi nu ser det som jag så har man ett par faktorer som dödar en motor. 1. onormal värme utveckling. till:ex vid fet förbränning när det gäller diesel eller vid överhettning pga för dålig vattencirkulation i topp osv. 2. äldre slitage: det säger sig självt att en motor som har gått 20 000 mil inte är det bästa utgångsobjektet att börja flexa gränserna på ;) 3. okunskap och oförsiktighet. vet man inte vad som kommer att hända när man gör såhär eller hur diverse komponenter fungerar rent fysiskt och hur de påverkas när man ändrar dess arbetsområde så finns det alltid en överhängande risk att det fallerar pga att man går över delens förmåga och så tar den delen med sig hela motorn i fördärvet osv. Nu ska inte jag säga att jag har rätt om de ja skriver men jag skriver det jag själv har lärt mig av mina egna misstag och framgångar. allt går att trimma så att det går sjukt bra, frågan är dock bara hur länge! och det är de som man skälv avgör med hur seriös ombyggnation man utför och vilken kunskap man har från start. Trevlig fortsatt eftermiddag // Micke Bergsten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.