AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.942

Han polisanmäler alla som kör för fort.

Sida 2 av 3
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
"– Ibland när jag ringt polisen har de tackat och sagt att vi ska plocka bilen och ett par mil senare så har jag sett att fartsyndaren står i vägrenen, stoppad av polis"
Har dom en speciell linje och polisbil för hans samtal som alltid är beredda att rycka ut?
Om de verkligen går till såhär så är de ju helt sjukt.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Inte konstigt att det sker inbrott, personrån, våldtäkter, stölder etc om polisen tycker att århundradets brott är en fortkörning.
Nån har tydligen trampat på en öm tå?:)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Inte min då jag aldrig fått en fortkörningsbot i mitt liv (Det säger ju i och för sig ingenting=).

Men det är häxjakten på fortkörare som jag ifrågasätter. Läste en frågekolumn i Metro i måndags om polisen var för snälla mot fortkörare och 5/5 krävde strängare tag mot bilisterna. Nu kan ju i och för sig tidningen välja de fem svar de själva önskar och förmodligen var det ingen här som svarade eller ens hade körkort men riskerna är klart överdrivna och att det sen sitter folk i mobilen och ringer polisen för att rapportera in en människa som kört om dom är för mig obegripligt.
Paap Reeder
... nu gnäller lokaltidningen över att Brommaplansrondellen är norra europas svåraste och mest olycksdrabbade trafikplats.
Tacka för det då fler och fler dels inte behärskar ens de grundläggande trafikreglerna än mindre kan behärska sin bil.

Hustru brukar ibland åka med några bekanta och man får inte prata i bilen +/- 100 m i anslutning till rondellen ... ???!!!.

(F.ö enda gången jag får ngt beröm från henne ... att det är mycket smidigare att åka med mig ... får väl hålla tillgodo med det och smeta över på dom andra minusposterna ... he, he)

... inga problem med rondellen. Alla markeringar finns ... "å de´é bara å´åk" ... samt parera för all kolpundare och för det har man en ratt och minst 2 pedaler ... och helst mycket och tung plåt.

MVH /// Paap R
Jag är absolut ingen hobby-polis men däremot så säger det ju sig själv att skadan blir större om något inträffar ju fortare fordonet färdas.

Men för att nå någon nollvision måste man hugga på alla tänkbara delar och där ingår ju mobiltelefonerna, rattfylleriet men även idiot-körningarna.

Vidare är det helt rätt att sätta åt människor som kör som idioter utanför skolor och ställen där det är mycket människor.

Haas: Ringde btw en gång då det färdades en rattfull framför oss på E20... Ringde vid Lerum... Dom tog honom i Partille senare. Ringde bara 112 och bad att få bli kopplad till polisen.

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Helt rätt att ringa Polisen när man anser att det inte går rätt till i trafiken 99,9 % av ggr räcker det att idiotförklara högt i bilen sen är man nöjd men som tex när jag ringde Polisen sist, kom körandes i en 1 filig rondell i växjö centrum och fick möte av en "gubbe"i en vit 850(volvo) som körde åt fel håll på min vägbana trodde jag såg syner...men han lunkade på i sakta men säker takt förmodlingen sjuk men han skulle inte köra bil den dagen iaf.
Polisen tog det allvarligt och skulle leta upp han.
Men Över-åklagaren verkar rigna för en vanlig fortkörning på motorvägen det är lite väl nitiskt!

Mpower
Betan: Precis... Inte så jävla kul att fronta med en sån idiot...Nu senast var jag på väg till Tyskland och fick möte av en bil och husvagn som var på väg ut i fel riktning på e6an trots alla skyltar som fanns där... Han insåg nog det ganska fort och kunda vända utan skada...

Däremot att någon kör i 140 km/h på 110 km/h bryr jag mig inte ett skvatt om såvida han inte gör det på ett sätt som kan vara till skada för andra trafikanter.
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Man kan vara en fjant och även sköta sitt yrke, vara trevlig och sympatisk. Att han orkar...
Men är det verkligen så vi vill ha samhället? Ska jag strunta i om du blir nerslagen på stan när jag går förbi och inte göra ett enda dugg utan se dig liggandes där medan dem hoppar på dig.

Ett visst civil-kurage måste finnas. Jag tycker det är helt rätt att ringa när någon uppenbarligen kommer att skada någon annan... Oavsett om det är en misshandel, fortkörning utanför en skola el rattfylla..

Att sedan denne man uppenbarligen har gått till en överdrift är väl inget att diskutera... Så är det ju...
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Ringer man och anmäler 20 trafikbrott i månaden när man kör fram och tillbaka från jobbet så är det nog en och annan 130 på 110 väg som han retar sig på, en riktig deg.

Mpower
Vilken tok. Helt inskränkt i sin egen drömvärld.
Ha
198
Harry2
BMW 323i-96
Han har faktiskt åkt dit för fortkörning själv, fast det var länge sedan.
an
126
andpa
525iA-04
Jag tycker han påminner om en person på detta forum som ofta går in och kommenterar stavfel och felaktig grammatik, felaktig ordanvändning etc. i olika trådar, utan att tillföra något till diskussionen.

PerP
Paap Reeder
... det skall inte var en . efter etc.

MVH /// Paap R
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Haha. Humorn är på hög nivå ikväll =)
an
126
andpa
525iA-04
Det är fraktfritt på bokus.com för den som vill köpa svenska skrivregler!
Även TV-shop har fraktfritt!

Jag tänkte faktiskt på den här gamla tråden:
Länk

Per P
""Jag tycker han påminner om en person på detta forum som ofta går in och kommenterar stavfel och felaktig grammatik, felaktig ordanvändning etc. i olika trådar, utan att tillföra något till diskussionen."" -andpa

HAHAHAHA klockrent! Det är vad jag alltid har försökt förklara när personen i fråga härjar här inne. =)

Det märks att det är semestertider även på Aftonbladet när praktikanter och "wannabe journalister" får härja fritt och skriva just sånna här repotage.
Paap Reeder
Seriöst tycker jag att man generellt måste sträva efter att hålla hög klass på språket. Det är ju vårt kommunikationsmedel.

Annars blir det som att köra på smutsig bensin. Till slut är alla insprutarna igensatta och ingen förstår inget.

Alla bör hjälpas åt. Givetvis inom rimliga gränser då detta ju i första hand inte är ett språkforum utan ett dito för "racing".

Kan själv vara ouppmärksam och stava fel eller missa ngn meningsbyggnad ... inte bra. Tar gärna ett påpekande! ... för framtida skärpning.

Finns de som skriver 1 dm i ett stycke utan punkter eller andra skiljetecken. Blir möggigt att försöka förstå vad som menas. Är det på motorn eller vindrutetorkaren vederbörande har fel på??

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.