|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Läste denna artikel på Aftonbladet Länk och börjar bli orolig för framtiden. Blir man så här när man blir äldre eller är det uppväxt/personlighet som gör att man skvallrar till 'Pappa Polis' så fort man sett något orätt? Tycker synd om polisen som får ta emot hans telefonsamtal stup i kvarten då jag förmodar att de vet om att det finns hur många som helst på vägarna som kör för fort. Vill man ta fortkörare så nog kan man göra det i stora mängder. Det som till slut glädje mig var att se Vägsniglar som Nr.1 på svenska folkets hatlistan för trafiken. Muhahaha | |
| Alhem är och har alltid varit en fjant. Han lever i samma overkliga värld som tex Mona Shalin, Tomas DiLeva och Ernst Billgren. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vilken överdriven fjant! Polisen kanske skulle anmäla honom för telefonterror! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Finns en medicinsk term på sådant beteende om att anmäla alla problem man ser i livet. Det kallas "Rättshaverist" Det borde han veta som hanterar sådana själv i rätten och dömer dom för det som där kallas ett "brott" "Being nice is overrated" - Garfield |
|
|
Man kan förmoda att hans liv i övrigt är relativ tomt och att han saknar något som gör honom glad. Mvh, /Wille |
|
|
Tur att han inte är domare i trafikmål! Livstid, dödsstraff... Mer effektivt än alla fartkameror i världen! Och vilken trafikfara är han inte om han sitter i mobilen och anmäler trafiksyndare så fort han är ute i trafiken, ouppmärksamhet är betydligt farligare än fortkörning :) |
|
|
Det påminner lite om en viss användare här på forumet som tragiskt nog sitter och filmar och fotograferar fortkörare på sin fritid och sedan överlämnar materialet till polisen. __ Bilblogg: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Mugge! Hoppas den användaren förblir relativt anonym,annars lär han ha en del powerpost snart! =) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
| Flen menar du? ;) | |
| Edit: Len menar jag förstås... | |
| snacka om att inte ha ett vettigt liv,vilken dåre... | |
|
Jag instämmer med Continental, Alhem är och förblir en fjant. Kan ingen befodra karln och göra honom till överkommisarie i Sibirien. Ryssarna hade iaf haft vett att lägga honom på is permanent. Jag misstänker att Alhem har politiska ambitioner. Han gör allt för att synas och höras. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
kilroy |
Alhem har politiska ambitioner, han representerar ju ett politiskt parti. Trots hans utspel är han faktiskt ingen fjant, han är otroligt kompetent i sitt yrke. Dessutom en oerhört trevlig och sympatisk människa. Jag misstänker att hela sanningen bakom artikeln inte kommit fram, han vet ju mycket väl att anmälan av fartsyndare via telefon, brev, mail eller SMS inte fungerar. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Som Kilroy skrev: Inte går det att ringa in juridiskt gällande anmälningar via telefon. Då skulle polisen och övriga rättsväsendet troligen inte syssla med annat än okynnesanmälningar. Däremot går det säkert att uppmärksamma polisen om att en bilförare bör stoppas. Jag kom tyvärr inte åt telefonen när en bilist gjorde upprepade och dessutom vingliga vansinnesomkörningar som tvingade både mötande bilar och bilar i samma fil till undanmanövrar och hårda inbromsningar. Den gången hade jag gärna ringt och filmat för att överlämna bevismaterial och dessutom vittnat. Mvh Mikael |
|
|
Kilroy; Är det inte Folkpartiet han representerar? Det förklarar iaf hans beteende......... /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
Paap Reeder |
Alhem borde fråntas sitt körkort! Han har kört i täten som en bromsklots och stört trafikrytmen på ca 793 st större köbildningar på 90 resp 70- vägar under de senaste 12 åren. Dessa köbildningar har skapat oro, trängsel och omkörningar som alla har tenderat att bli mer och mer farligare och chanstagningarna har ökat. Folk har blivit mer och mer förbannade och uppmärksamheten har dippat. Flera olyckor har säkert inträffat varvid några dessutom där folk mist t o m livet. Han motarbetar vägverkets nollvision med sitt farliga trafikbeteende. Låt karl enbart få cykla! MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... han har säkert också ett såntdära NTF prickfri körning i 40- år- märke sittandes i grillen. Att sedan ca 40 tusen andra fått ingripa för att rädda olika situationer i trafiken kring "märkesförarna" ... syns inte i statestiken. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... som flygpiloten som i 40- år prickfritt kört fullsatta charterplan till mallis. Utan minsta klagomål! Grejen är bara den att han kört planet upp och nedvänt ... men ingen har vågat klaga ... ty dom skall ju tillbaka hem också. MVH /// Paap R |
|
Över-åklagare låter som en som vill sätta dit folk iaf... Mpower |
|
|
Han favoritseriefigur heter Judge Dredd....... Filmen fick han aldrig se för sin mamma. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Patetiskt! I stället för att ödsla tid på vanliga svensson så kan Alhem sköta sitt arbete och sluta lägga ner "svåra" fall mot riktiga bovar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.