|
|
|
|---|---|
|
jag har funderingar på att kompressor mata min E34 525:a med m50b25 motorn, men efter som jag inte är så bra på motor grejer så tänkte jag kolla runt lite här o se om det finns nån här som har erfarenheter av de och kan ge mig lite tips och råd.. Tackar på förhand // Peter P | |
| ingen som har några tips/råd? | |
|
Hej. Hur många mil har motorn rullat? Det viktigaste innan du kompressormatar är att kolla så motorn mår bra, helst låta komptesta den. Kolla så växellåda och koppling är tillräckligt friska. Det du bör tänka på efter du kompressormatat den är att: Byta olja ofta, då de flesta kompressorer smörjs av bilens egna olja. Annars är det inte så mycket mer, men du får vara beredd på att vissa delar kan ge sig iom överladd, men vanligtvis håller originaldelarna bra länge. Har du fler frågor så fråga gärna. |
|
|
itouch jag ska köpa mig en annan motor än den som sitter i nu som ska total renoveras med nya lyftare och smidda kolvar och stackar m.m ja alla slit delar ska bytas helt enkelt, kommer kolla på bättre koppling samt se om man kanske skulle labba med lite andra kammar kanske ? vet inte riktigt än mer än att själva motorn ska vara seriöst bygg. har börjat titta på ett litet paker från alutech.se, dom säljer rotrex kompressorer, vad kör du i din? |
|
| Icekallt: Ska du göra det ovannämnda så är ju kompressorkonvertering inga problem. Jag kör med Vortech V2 kompressorhus i min, funkar riktigt bra och väsnas inte. | |
| okej, så jag har tänkt fram mig ett bra koncept helt enkelt då. de känns bra.. då ska man ju bara åka o köpa motorn vid löning och riva isär den och lämna in blocket o toppen på genom gång. Tack kan hända att man kanske frågor nått i framtiden vid eventuella problem som kan uppstå! Tack för visat intresse! | |
| Kör på! Compressed air ftw :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.