AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.360

Byta språk, lock on?

Al
4
AlfaRacing
BMW 528 Touring -99
Jag vill ha bort det tyska svamlet i min färddator och ersätta det med svenska eller engelska.
Hittade detta inlägget här på forumet och körde igång enligt detta. Funkade bra ända till moment 7. Då står det "lock on" i displayen o inget mer händer.
Gör jag fel på något sätt (är det ens tänkbart) eller vad kan detta bero på???
Tacksam för snabbt vettigt svar.

1. Sätt tändningsnyckeln i läge 2.

2. Tryck in den högra check-controlknappen o håll den intryckt

3. först visas Check control OK, och efter cirka 10s Test Nr 01

4. Tryck nu på vänster knapp i instrumentet, då visas Tillverkningsnumret

5. De 7 sista numren måste vara sammanskrivna till exempel: DG23278 = 22 bry dig inte om siffrorna och bokstäverna

6. Tryck nu upprepade gånger på den högra knappen tills Test Nr 19 visas (man kan bläddra i menyerna med den högra knappen)

7. Tryck sedan på den vänstra knappen tills den ovan beskrivna summan (i exempelfallet 22 visas, kan vara en annan med)

8. Ett tryck på den högra knappen frigör sedan menyerna i datorn så att man kommer åt dem...
Al
4
AlfaRacing
BMW 528 Touring -99
Glömde en sak som kan var rätt viktig. Bilen är en 528 -99...
mr_camitz
har också provat det du gör, men kunde inte ändra frn tyska på min, den är låst verkar det som, flera på forumet säger att enda sättet är att åka till bmw så dom kan plugga in sin dator i bilen. förmodligen går det på 5 sek för dom.

mvh
/allan
Visa användare
29
o0Anders0o
BMW 320d -05
vad kostar en allmän koll med dator hos bmw? skulle också vilja ha svenska, jag har eng just nu men svenska är ju aldrig fel.
Visa användare
29
o0Anders0o
BMW 320d -05
vad kostar en allmän koll med dator hos bmw? skulle också vilja ha svenska, jag har eng just nu men svenska är ju aldrig fel.

Visa användare
29
o0Anders0o
BMW 320d -05

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.