AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.001

All bensin rann ut på E4:an

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Min syrra och hennes man samt två små barn kom åkande i sin E39 Touring på E4 strax söder om Nyköpingsbro. Då såg syrran ett litet föremål på vägen som hon inte kunde väja för. Hon försökte få det mellan hjulen men körde över det med vänster fram. Hennes man som satt bak kände att föremålet slog i underredet.

De bestämde sig för att köra av vid Nyköpingsbro för att kolla bilen. När de kliver ur så ser de att bensin forsar ur tanken ut på asfalten. De sliter ut barnen ur bilen och springer in på macken som ringer brandkåren. Bilen var i stort sett fulltankad och all bensin rann ut på asfalten under bilen så brandkåren fick sanera. De sa till syrran att det var tur att de hade stannat.

Bärgaren ordnade snabbt fram en hyrbil till dem så de kunde åka hem till Stockholm och de förlorade bara två timmar.

Se upp med föremål på vägen i sommar!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
vilken tur att dom klara sig.har själv varit med om att en stålfälg har legat mitt på E4,nära nyköpingbro mot stockholm.otäckt som f__n...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det var bra att de upptäckte det och kunde ringa efter brandkår. Dels pga brandrisken och att de hade kunnat torska på soppa och bli ståendes längs vägen. Och dels p.g.a. bensin löser upp asfalt.

__
Bilblogg:
Länk
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Ussh! Det där var inget vidare!

BMW - Beroende Med Wilja!
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Kom och tänka på för två år sedan i Holland, där höll vi på att fronta med en 3-sits soffa mitt på motorvägen!

---
Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.