|
|
|
|---|---|
|
Ja var ute och körde idag självklart Fredag den 13e och skulle klocka femman 100-200 drar ett par repor sen råkar jag slira i en hundradels sekund på kopplingen när jag mötte med gasen mellan 3an 4an och vips från att vara hel fräsch går den till att slira som bara den vid snabba växlingar på 3-4-5-6an. Så nu ska den bytas fick 4250:- i pris hos bmw på orginal koppling dock tror jag faktiskt det lutar åt att man köper en förstärkt istället så man slipper sånna här bekymmer i framtiden. Nu till min fråga vart och vad ska man köpa för koppling? Snabba svar uppskattas. | |
|
Varför en förstärkt? Tror att den till din M5 är mer än du behöver. |
|
|
Perf;Kopplingen i M5 E39 är klen i störst allmänhet orginal. Varför jag vill ha en förstärkt står klart och tydligt i inlägget dock var det inte frågan vad jag behöver eller ej. |
|
|
Är också intreserad utav kraftigare alternativ till orginal kopplingen. / .:Hehe:. |
|
| Sachs har en förstärkt koppling som Motor nord säljer.. Har åkt med den i min bil i snart 2 år å den fungerar hur bra som helst! | |
| Mycket diskussion om detta ämne på www.m5board.com Typ hälften menar att original är ok medan andra hälften menar att förstärkta är att föredra. Vissa lär ha haft problem med missljud och obalans med icke-originalare. I USA har en del UUC's koppling. Själv uppgraderade jag till G-Powers Evo 2 koppling till min "konverterade" '01 E39 530 "Kimi" (Kompressor Intercooler M-Sport Injection). Helt ok. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.