|
|
|
|---|---|
|
hej ar utomland och haromdagen sa gick temperaturen upp over det vanliga for det e ganska varmt ute nare 40 grader .... pa fardatorn star det check colant level sa undrar vad felet kan vara sen vi fylde pa ganska mkt med vatska sa blev det inga problem men star fortfarande check colant level see owners manula nagon som har haft samma problem pa e36 328 i ... kan det va visken som gatt eller ... behover hjalp jz | |
|
viskon kan vara lite defekt ja..... Om det försvinner vätska så kan ju även toppapackningen ha farit.... Vitrök? Vattenpumpen även den kan ha sett sina bästa dar. Min hade plasthjulet lossnat från vattenpumpens axel och därmed fick jag inte runt vätskan i kylsystemet - varvid hög temp. |
|
|
Går den fortfarande varmt eller larmar den endast för låg kylvätskenivå? Janne |
|
| Har samma problem på min 325a, tempen ligger stabilt där den ska och det är lagom med kylarvätska i. Ändå så kommer den där varningstexten fram på färddatorn. | |
|
Jag har också börjart få det felmeddelandet, trots att allt är som det skall. Fel på givaren på högra sidan av kylaren sett i färdriktningen? Johan i Lund Sechs macht Spass. Coupén: Länk |
|
|
Lyfter tråden lite: Efter lite botaniserande under huven har jag hittat två givare till kylsystemet. En som sitter på kylarens högra sida i färdriktningen sett och en som sitter i botten av expansionskärlet. Nu undrar jag om någon kan berätta vilken givare som förorsakar meddelandet "Kühlwasserstand prüfen" i OBC:n. Börjar ledsna på att meddelandet kommer upp pö om pö. Johan i Lund Sechs macht Spass. Coupén: Länk |
|
| Det borde vara givaren i expansionkärlet. Det är ju där själva nivå markeringen finns. | |
|
Japp det är den i botten på expansionsburken.....kostar knapp 200:- hos Bmw. Janne |
|
| okej men det kommer upp hela tiden check colant level o jag kan kčra langre strackor utan att temperaturen ror sig over normal.... men nar jag kor i ettan o 2 ans vaxel eller star pa plats sa blir det varmt ..... nagon som vet vad det kan vara for fel | |
|
Svårt att säga till 100% men jag är nästan säker på att det är slirkopplingen till fläkten som är dålig. Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.