AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
808

kommer det en ny z8?

gl
20
glennlarsson
bmw 320iT -03
i takt med att alla biltillverkare ska ha stora exclusiva cabbar så undrar jag vad bmw håller på med? vart tog z8 vägen?? vet någon om det kommer någon uppföljare eller en helt ny z9? eller ska slätstrukna m6 vara flaggskeppet?
det ryktas om en stor cab/roadster i stil med merca sl.. z8 försvann pågrund av dåliga försäljningssiffror
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Är du säker på det ang. Z8, bmw_jerry? Jag vill minnas att man i förväg hade bestämt hur många bilar som skulle produceras.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Masten har rätt. Det var från början bestämt hur många som skulle tillverkas: 1200 st om jag inte missminner mig, varav ett fåtal fick bli alpina roadster
jag har hört att den s¨lde för dåligt men era uppgifter kan mycket väl stämma
jag har hört att den s¨lde för dåligt men era uppgifter kan mycket väl stämma
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Länk

5703 st tillverkades anger wikipedia. Iofs ska man väl ta det man läser på wikipedia med en nypa salt, men det gäller ju allt man läser och hör. :)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Sant! Mina uppgifter kom från teknikens värld, innan bilen hade officiel premiär. Och i alla fall på senare år har denna tidning tappat väsentligt av sin forna kvalitet....Fast då när detta begav sig var iofs tidningen fortfarande riktigt bra.... Hmmmm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.