|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk, Jag bytte min koppling i aug förra året. Det gick löst på strax under 9tkr. Sedan dess har jag kört drygt 200mil och nu märker jag att den börjar bli dålig igen. Slirar lite när den blir varm och den tar högre upp på pedalen. De ggr jag (oavsiktligt) slirat så det luktat koppling kan jag räkna på en hand. Så min fråga är, är det möjligt att köra slut en koppling så snabbt??? Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. | |
|
Hej! Nej, inte enst den mest inbitne pedalvilare kan göra slut på lamellen efter 200 mil. Möjligen oljeläckage från växellåda/motor eller felmonterad lamell. Hur långt hade den gamla kopplingen gått? Sten |
|
|
Jag vet dessvärre inte, den gamla kan ha suttit i från bilmonteringen -93. Det är helt solklart ett reklamationsfall tycker du? Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
Ja hur solklart det är är svårt att säga. men jag tycker du ska påpeka bristerna till den som gjort bytet. Min koppling har gått 12220 mil och tar fortfarande helt normalt. Sten |
|
|
Kan det inte vara så att den behöver justeras en tid efter bytet, eller är den självjusterande? Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
Snackade med verkstaden precis. Tydligen går det att förstöra en koppling på 1-2 rejäla sliringar. Eller så kunde vara något oljeläckage mellan motor och lådan så lamellerna blir hala. Fortsättning följer. :-( Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
| Tror inte på "rejäla slirningar" Det låter som oljeläckage från växellåda/motor. | |
| Jag har hört at de som eier Csi har fått montert fel koppling, fra en vanlig 850, och da holder den inte lenge. | |
|
Från en manuell 850i? Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
| Finnes det 850 Csi med automatlåda...... | |
|
Nej, CSI finns bara med manuell. Firman som gjorde kopplingsbytet har att bra rykte så jag vill inte gärna tro att det gjort en sådan miss. Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.