|
|
|
|---|---|
| vilken olja ska jag ha till min lysholm1200 kompressor? | |
|
Du kör ju med samma som i bilen. Dra oljetillförseln från uttag där oljegivaren orginal sitter. (typ framkant av motorn). oljeretur dras lämpligen till oljestickan genom att en anslutning lödas fast på oljesticksröret. |
|
| nepp det ska tydligen vara separat olja i kompressorn hela tiden som jag fattat det. med detta kittet iaf | |
|
Hej! får man fråga vilket kit du köpt? / Mvh Jimmy |
|
| stylingkompaniets men just nu så strular det med tryckrören vet i fan hur dom ska få plats men det löser sej väl förhoppningsvis | |
|
Stylingkompaniet säljer/sålde samma sats som ENEM. ENEM som tillsammans med Lysholm tagit fram denna sats. Enligt ENEMS instruktion skulle oljan monteras på detta sätt när jag monterade detta kitt på min förra bil (328). Efter inpassningsstrul mot plenum slutade det med att ENEM byggde om den del och senare monterade den med. Dom monterade oljetillförsel samt retur på mitt angivna sätt. Kanske har ändrat i efterhand då... |
|
| vet vilket kitt du menar men det är inte det jag har köpt i mitt ingår det en intercooler också bla | |
|
Ok. Tycker bara det är konstigt att oljetillförseln inte ska va samma då kompressorerna är identiska oavsett intercooler osv. Du har säkert rätt ang hur "din" sats skall monteras, det konstiga är ju att det skiljer.. |
|
|
Lysholm rekomenderar att man använder cirkulerande olja om man laddar mer än 0.8 Bar eller något sådant. Men då satsen som den levereras antagligen ligger på 0.55 så går det lika bra att köra med intern smörjning. Kör så i min 328 nu och har än så länge inte stött på några problem. bara att hålla ett öga på oljenivån precis som man gör i motorn och byta med jämna mellanrum. Men jag har ändå planer på att montera cirkulernade smörjning då man inte behöver oroa sig lika mycket över oljenivå osv då. |
|
|
Intressant inlägg! Då lärde man sig nåt nytt. Och japp, jag laddade 0,55 jag med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.