AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.534

Plocka bort taklucka på 320 e30

Hej! Har ytterst lite rost på min taklucka. Inte på utsidan utan inne i luckan. Sett innefrån. Undrar om det är svårt att ta bort luckan? Måste man riva bort hela inredningen i taket eller?

Sen en fråga till. Min lampa till bensinmätaren. Den början inte lysa när bensinen börjar ta slut. Kvittar hur långt ner mätaren kommer. Den börjar inte lysa. Någon som vet något om detta? Diod som är sönder eller är det en säkring?

MVH Erik
Tacksam för alla svar.
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Lyser varningslampan när du står med tändningen på innan start? Annars är nog bara glödlampan trasig!
de är lätt att ta bort luckan, den sitter med 6st torx, det ser du när du plockar bort tyget som sitter på insidan

min hemsida Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Länk

///BMW - Was sonst!
Tjenare. De var riktigt lätt som sagt att få bort luckan. Men jag får fan ta mig inte på skiten igen. Eller jo jag får på den men när jag får det så följer lixom inte tyget med upp när man tippar bakdelen uppåt. Sen när man typ tror att den är rätt då går det inte att föra fram tyget så man kan fästa clipsen. Någon som kan hjälpa mig. PLus är det bara BMW som har takluckor? Måste köpa en ny. Är lite väl mycket rost på den. GÅr ej att laga..
Som sagt de där med ytterst lite de försvan ju rätt snabbt . När jag fick bort tyget såg man allt lite mer ;)
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Åk till skroten och hämta en lucka... Bmw tar en bit över 2000:- för den plåtbiten!

Janne
läste att bmw tar 1450 kr. Vet inte om de stämmer. men om man köper på skroten så lär där också vara rost. Finns nog itne många e30 med taklucka som ej har rost.
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Jo det stämmer nog med 1450:- ... olackad....

Jag hittade ett par helt rostfria när jag letade till min e30 förra sommaren.... ett tips jag kan ge dig är att ringa till södertälje allbildemo (skarlunda) och kolla om min bil finns kvar där...(ogf 893 e30 touring -90) för den luckan var iaf rostfri när min bil hamnade där.

Mvh Janne
åter till frågan om belysningen för bensinen. Har nu bytat lampan men den lyser inte ndå. Inte när tändningen är på ens. Någon som vet mer om detta?
Ch
158
Chrille Flykt
M 3 -88
325iX Touring -90
soppa-lampan lyser inte när du vrider på tändningen. tänk på att mätarn ska vara riktigt i botten innan lampan börjar lysa, förbi röd-markeringen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.