|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
TV testade V70 mot 528 och A6 -98 där jag anser att Volvon skulle vara chanslös..Icke förvånande klarade sig V70 mycket bra eftersom att den var så mycket billigare..prestandamässigt var det bara Audin som hängde med lågtrycksturbon ( A6 2.8 ) Orättvist nog var 528:an automat. Testteamet ansåg att det rätta köpet vore en 523 istället eftersom att prisskillnaden var 60.000kr. |
|
|
Volvo är världens bästa bil, i helsvenska media som t.ex TV och Vi Bilägare. BMW får samtidigt extremt mycket spaltmeter i AMS (tyska och svenska). BMW skall vara dyra och få dålig press så jag slipper åka i en dussinbil! |
|
|
I senaste eller nast senaste Automotorsport sa testar dem Volvo V70 D5 mot Bmw 525D, dar krossar BMW volvon pa nastan alla punkter... (ursakta att jag inte har A A O, men sitter i Thailand och hade svart o slita mig fran Autopower) ;) |
|
|
Det går väl inte att komma ifrån att Volvo är en mycket bättre bil än BMW totalekonomiskt |
|
|
helt suveränt om dom gjorde det eftersom, företag/ ( ibland människor,lol ) behöver få stryk ibland , på det ena och andra sättet för att höja sin kompetens och utveckling. hur skulle de annars se ut om dom vinner hela tiden?????? då är det ingen ide att investera mångmiljonbelopp för att vara först med olika tekniska lösningar. min hemsida Länk |
|
|
som man säger häruppe: det som inte dödar det härdar eller första förlusten är ett steg närmare segern min hemsida Länk |
|
|
Visst är en ny Volvo en bättre bil än en ny BMW rent totalekonomiskt! Men en BMW köper man med hjärtat samt att det är en av de roligaste bilarna att köra (borträknat rena sportbilar som tex Porsche mm). BMW är inget förstahandsval för folk som enbart ser en bil som transportmedel och det förstår jag. Personligen är jag dock tveksam till nya bilar överhuvudtaget. Jag har provat och tycker det är lite väl oekonomiskt. Åtminstone om man köper en bra lite större bil. Såvida jag inte får tjänstebil eller om oväntat mycker kulor rullar in så kommer jag definitivt köpa begagnade bilar även i framtiden! Man får GRYMT mycket för pengarna om man satsar på tex en 5-7 år gammal BMW. Blir ofta tre-fyra gånger mindre pengar än det gamla nypriset! |
|
|
ams är lite överförtjusta i bmw, tv är det i volvo... men just nu känns det roligare med en v70 än en e61 tycker jag, ny modell, sen om ett år kryllar det av v70 II taxi... då kanske bmw:n är roligare igen. Om sju år tror jag definitivt att de båda är tråkiga, e61 kommer att vara en typisk svarta bakrutor och 20" bil, och V70 II gamla svarta taxi med skruvade mätare eller V70 Classic, denna gång med ett paket med xenon, 17" alu "Charisma" och åttondelsläderklädsel samt SpaceBall-växelspaken från gamla S60:n... PP |
|
|
nu har jag inte orkat läsa igenom hela men om detta inte har tagits upp så vill jag tillägga att läs testet igen om det nu är i detta eller från en annan tidning men iaf bmw,volvo,passat och audi var med i det här som jag läste senast. Bmw fick inte full pott på krock testet fick väll 8 eller något sådant men den hade krock testats men volvon fick full pott där men inga krocktest finns tillgängliga. Borde inte detta påpeka att hej vi vill få fram volvo vi tycker om volvo. Själv så tycker jag ej om volvo just i köregenskaper när man väl vill trycka på lite hårdare i kurver och uttnytja vad bilen klarar men det tycker jag att jag kan se i audi och bmw. Passat har jag dock inte kört så kan ej säga något men kan tänka mig att Passat är en jävligt bra bil eftersom det är ju Passat och audi tesm. Men det jag vill ha sagt med detta luddiga medelande är att hur det än vrids och vänds så har man olika tankar om bilarna vissa tycker om audi mer än bmw och man letar fel mer på vissa bilar en andra men i slut ändan så äre alltid volvon som får bäst betyg på något konstigt sätt fast den är kanske lite sämre dom har ju som sagt inte ens riktigt läder i bilen utan galon vad fan är det för lurendreieri. Ni får jätte gärna komma med kommentarer och säga emot mig för det detta är hur jag upplever detta. Säg om ni känner något annorlunda =) förlåt för att det blev långt // mvh Stefan |
|
|
andpa: "just nu känns det roligare med en v70 än en e61 tycker jag" Detta håller definitivt jag ej med om. Nya V70 har en ny ful misslyckad bak samt V70 är ju alltid sveriges vanligaste bil, år efter år, efter år.... En ny BMW erbjuder både ett starkare varumärke, högre kvalitet samt mera körgläjde. Självklart vinner V70'n en ekonomisk rond, dock... ;-) |
|
|
Det är bara att titta här så kan man se att ordningen är återställd Länk |
|
| En typisk AMS-test | |
|
Spelar ingen roll vad som skrivs i detta test. Jag vill fortfarande ha en bil som har följande: 1. Motor monterad på längden 2. Bakhjulsdrift 3. Kamkedja |
|
|
Absolut. Men de flesta svenssons verkar vilja ha Utrymmen Säkerhet Prisvärdhet Då ligger Volvo onekligen rätt så bra till. Men det är väl perfekt att det finns bilar för varje smak? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Ja det skall finnas en kärra för alla. =) Anledningen till att jag ser mer till det mekaniska är nog därför att svärfar är bilmek (egen firma) sedan 35 år tillbaka. Han kastar så mycket skit på bilar med tvärställd motor så det liknar ingenting. Han säger, jag citerar: "Den är felmonterad". haha Det är ganska intressant när människor snackar om hur dyra BMW är på allt vad gäller reservdelar och service. Han påstår att det många gånger är tvärtom beroende på vilken del det är. Det är så många parametrar som spelar in när man väljer bil att det inte är någon idé att rabbla upp dem. |
|
|
Sedan finns det en svensson som vill ha (ej rangordnat): Komfort Effekt Körbarhet Design Driftsäkerhet Hur dessa krav uppfylls kvittar, men med min kravlista duger BMW alldeles utmärkt för mig och de flesta märken bortfaller per automatik. Mvh Mikael |
|
|
steaman: "En typisk AMS test" Varför skulle AMS skriva något annat än vad dem kommer fram till ? Hade Volvo vunnit så säljer dem förmodlingen mer lös nummer i butiken...tänk själv på första sidan "nya V70 tar över premium klassen"hur många V70 ägare hade inte köpt tidningen och ivrigt läst om sin nästa bil som vinnare! Bmw har lika bra i Komfort ronden och kupeutrymmet var ju krossande bättre.Även energi förbrukningen utklassar den volvon, detta är områden som man tycker Volvo ska/borde hänga på för att spela i samma liga eller iaf vara ett alternativ för den som har PENGAR att lägga 100 k mer till en 525 D. Körglädje hoppar vi över, men Bmw n verkar även vara bra totalekonomiskt. Du har väldigt många negativa inlägg när Bmw Vs andra testas är du inte nöjd själv med 520 och 745 an? Mpower |
|
|
andreas_lofgren: Du har rätt tycker jag. Om man prioriterar utrymmen, säkerhet och prisvärdhet framför kvalité, styrka i varumärke/image samt körglädje så är V70 ett mycket starkt kort. En BMW kommer aldrig vara eller bli det starkaste kortet för en genomsnittlig Svensson. Det är inte heller riktigt den kundkategorin de i huvudsak riktar sig till. Dock tycker jag personligen man kan säga att säkerheten i en BMW är tillräckligt hög, även jämfört med V70 (även om kanske Volvo är ledande på detta område). |
|
|
Nä ditt inlägg var inte för långt Zeus,..men punkt och komma är väl inte fridlystna?..( Ursäkta ) Du kanske känner dej som en Svensson mikaelodoris men i det skede som du köpte en Bmw så rankar de flesta dej som något annat..Håller med Andreas L om att V70 är en bra ( Om inte den ultimata ) "Svenssonbilen" Svensson är ett luddigt begrepp men de flesta förstår dess innebörd. En ny Volvo är förståss dyrare än en äldre Bmw men det handlar inte om pengarna även om en "Svensson" inte köper en ny Bmw som ett alternativ till en V70. |
|
|
Jo ska tänka på att lägga upp allt bättre =) bra att påpeka detta Phaser. Men som sagt alla har olika smaker och det har även testarna men tycker det är fult att vissa saker när det gäller volvo eller någon annan "populär svensson bil" ska få högsta betyg i något som man inte ens vet om det funkar. Dock måste jag påpeka att e60/61 efter facelift och annan motor så har dom haft mycket problem tyvär tråkigt men sant så bmw är ju inte perfekt den heller men men // mvh Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.