|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag körde min 525i E34 plingade det till och check controlen sa "Limit". Bilen har ingen BC utan analog klocka så vad menar den?? Min bil Länk | |
|
Säker på att du inte kan ställa in larm för en viss hastighet någonstans? |
|
|
Japp, har som sagt analoga klockan så det går inte...och dessutom körde jag i 50 km/h och snabbare än så har det ju gått... Kanske elektronik som spökar bara? Min bil Länk |
|
| idag när jag höll på att parkera min E34 525 -91 så sa de pling och sen kom det upp limit+, vad betyder detta exakt? försökt både att googla det och att kolla upp det här, men utan resultat.. | |
zcooter |
Har ni sk nivåreglering så är det med all säkerhet att den spökar. Antingen kabelbrott, reservoarklockorna eller att bakdämparna är slut. Hade ni passerat 160-170 Km/h? Så Grabbar, helgen är räddad blir till att felsöka, Lycka till. Kan ni behöva! Jag hade samma problem och slet mitt hår, kabelbrott vid den bakre torpedväggen, nu fungerar det klanderdritt |
|
jag HADE nivåreglering, men den är pluggad. Bilen har numera sänkfjädrar och andra hårdare stötdämpare som alltså inte har nivåreglering. behöver jag bry mig om felmeddelandet då? Och jo, en 5-10 minuter innan jag parkerade var jag nog över 160-170, men den plingade först när jag höll på att backa in på parkeringen.. |
|
zcooter |
Okej! Då har vi ringat in felet, hur man blir kvitt felmeddelandet har jag ingen aning om. Men du kan ju gå in på www.e34m5.se och söka på forumet där. Sök på "nivåreglering" eller så. Lycka till |
| Bilen har alltså varit sänkt i.. många år skulle jag tro, den var sänkt då jag köpte den för över ett år sedan men har ALDRIG varnat för detta tidigare, och aldrig efter den gången nu heller.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.