AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
8.189

Tjejer kör bättre än höns!

Sida 4 av 4
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
BMW_Troll: Tycker du har en point där. Varför är försäkringarna så höga hos ungdomarna?? Bra skrivet.

Jag har absolut inte något emot kvinnor i trafiken även om det nu kanske verkade lite så i mitt förra inlägg. Skrev bara lite om min egen erfarenhet av beteende hos både män och kvinnor och jag står fortfarande fast vid att kvinnorna har lite mindra koll (hittade ingen bättre beskrivning) medan männen är ganska jobbiga genom sin arrogans, "brorduktighet" och något aggresiva beteende.

Givetvis ska man inte generalisera men så upplevde jag det rent allmänt när jag låg och kuskade på vägarna i många år

BMW_Troll
318i -85 (E30)
320i -92 (E36)
318i -90 (E30)
520i -97 (E34)
Sahlin: Äntligen någon som förstår vad jag menar.

Jag tror även mycket om allt "tjejer kan inte köra bil" handlar om inställningen, killar SKA kunna köra bil, därför måste de motbevisa det för att klassas som dåliga förare. Medan en tjej är redan utsedd som dålig förare innan hon får nyckeln i låset, och gör hon nån väldigt fin pareking eller liknande så kanske hon får utmärkelsen bra förare.

Sen om killarna skulle låta tjejerna få köra när man ska nånstans ihop så skulle de tjejer som inte kan köra än, kanske få chansen att lära sig.
Övning ger färdighet, man blir inte duktig av att sitta och titta på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.