AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.163

Dragkrok E46 330 Cab M-pkt

Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Hej alla glada glidare.
Har en liten fundering. Går det att montera dragkrok på min 330 '04 cab med fullt M-paket?
Finns det relän och allt som behövs även i dessa "utan tak bilar"?
Vill ha ett avtagbart drag, men vad behövs då göras om det ens är möjligt?
Skära i plasten i bak antar jag? eller kan det vara så bra att kroken kan monteras utan åverkan på plastdetaljer?

Vet att det kanske inte är så vanligt med cab och dragkrok, men faaan vad jag behöver det på sommaren alltså.
De ska dras vattenskoter, båt, badtunne-ved å fan å hans moster! (För att inte tala om när tanten skall till IKEA stup i kvarten)

Så jag skulle verkligen vilja montera en dragkrok.
Har läst lite om dragkrok från BMW, å prislappar uppemot 15flak, vilket jag nog tycker är lite i saftigaste laget, så kom gärna med förslag på lämpliga kompromisser.

Mycket tacksam för lite input!
å nej, jag är skitnöjd med bilen, så vill inte ha någon annan eller en till bil.

// C
Jag har sett flera e46 cabriolet med dragkrok. Jag vill säga att svaret är ja, dvs att det är fullt möjligt att montera dragkrok på din 330. Priset kan jag inte svara på, det är enklast att ringa runt och fråga olika verkstäder om ett prisförslag.

Tyvärr måste det skäras i plasten baktill. Man får skära ut en stor bit som på alla BMW bilar. I hålet som blir monterar man en lucka som man kan lossa på när draget ska på. Sålänge det är en avtagbar krok spelar det nog inte så stor roll vilket fabrikat det är, luckan som sätter baktill i plasten går att köpa löst hos din närmaste BMW återförsäljare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.