|
|
|
|---|---|
|
Hörde igår ett dovt klonkande ljud när jag stod stilla och skulle åka iväg?? Händer inte alltid utan bara då och då och bara när jag växlar stillastående?? Någon som har haft liknande problem?. Koppling tar som den ska | |
| Är det när du släpper kopplingen och gasar och bilen börjar rulla? eller när du har koppling nere och växlar till ettan? | |
| Min 325 -92 låter också så ibland, det är när jag står stilla och läger i växel. Innan släpp av koppling...? | |
|
Finns en del trådar om det på forumet, verkar vara helt normalt. Har samma ljud på min bil. |
|
| Men är det när ni släpper koppling och ska köra iväg? prova kör upp i 60-70 släpp gasen och trampa på gasen hastigt igen och se om det klonkar till, sedan skriv till mig igen =) | |
| som jag skrev längre upp så är det vid stillastående och inte när man släpper kopplingen. Alltså när man lägger i ettan, direkt när växeln läggs i, klonk. | |
|
Figgeh: Testade idag och då klonkar inte min bil. |
|
| Min låter så med dock när jag lägger i backen med ibland. | |
|
Samma ljud i min. Letat och kollat det mesta. hittar inget... E46 328 Svart som natten, låg som vatten: Länk |
|
|
Sliten hardyskiva? AE |
|
|
tror inte det, det var bland det första jag kollade. hörs som sagt väldigt dovt och bara ibland. oftast när jag backar bilen i linje för att köra in den i garaget. När jag har backat och lägger i ettan. "klonk" knepigt så det förslår... E46 328 Svart som natten, låg som vatten: Länk |
|
| Min hardyskiva är nästan ny så det är det inte, detta klonkande kommer bara ibland.. | |
| Har exakt samma fenomen på min 325:a.. 93:a.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.