|
|
|
|---|---|
| Du står inför ett val en E92 med M-paket eller den nya faceliftade E63 vilken skulle ni välja. Vilka motorer? Motivera gärna svaret. | |
|
Jag har haft båda bilarna. E63:an känns mer lyxig än E92, bättre komfort, trängre i baksätet (mina döttrar satt inte bra, för upprätt.) Själv föredrar jag 650 modellen, det har en perfekt motor för bilen. Utan tvekan 335i eller 335d. Ut och provkör. Lycka till! //Stefan |
|
|
det är fortfarande ganska få E63 så vill man ite vara en i mängden så passar väl denna modell, detta om man inte ha tänkt att använda bakre säterna till nödsitts, då pratar vi verkligen NÖD, t.o.m. min fd 911/996 cab hade mer utrymme för bena annars är den nya 3:a coupen att föredra, som numera bara typad 2+2 inte som i gamla E46 där det finns bälte för en 5:e passagerare, men inte direkt att föredra att sitta 3 där baken men det inte olaglig E92 335 med M-paket samt CSL baklucka ser riktigt bra ut! Länk |
|
|
beror på vad du ska använda bilen till... som sagt så är det nog bättre med plats i e92 om du ska åka fler personer än 2.. p-car: vill itne vara petig men den bilen du länkar till har inte m-paketet, det där är aerodynamikkittet, |
|
|
Hade inte väntat mig att det kan vara så lite plats i E63an. Helst vill jag ha möjligheten att kunna ta bakpassagerare, det kan hända att man behöver baksätet då och då. Fast när jag tänker efter så är det ganska sällan jag har bakpassagerare. Jag är inte så lång, 1.67, skulle det hjälpa tror ni... När vi snackar utseende, vilken är snyggast. Jag vet att smaken är som baken men kan inte låta bli att fråga. Sen tänkte jag använda bilen året runt. Själv har jag alldrig sett en E63 på vintern men däremot flera E92er. Hur är E63an som vinterbil? Jag ser att motorn i 650 har fått ett positivt omdömme men hur är det med den minsta motorn 630 inget att ha eller? Man kanske kan vänta tills dieseln kommer för provkörning men jag har lite svårt med diesel i coupebilar. |
|
| ville bara visa hur en "CSL style" bakluckan såg ut på en E92 | |
|
Hofeistos: Det är trångt i baksätet i 650 an, mina döttrar 10 o 12 år får plats men sitter inte bra. då är E92.an betydligt bättre. men du köper kanske inte bilen för att skjutsa omkring på folk. Välj V8:an om du har möjlighet. Passar perfekt i den bilen. Dieseln i kombination med automat och en tyst coupé kan säkert bli bra. Bensinaren känns lite tunn tycker jag. //Stefan |
|
| mitt val skulle bli e92,ha en trevlig helg... | |
| om du funderar på 630 mot en e92 skulle jag nog ta en 335coupe med extra allt :D | |
|
I mitt tycke är E92 M-sport avgjort mer aggresivt formgiven än E63, som spelar mer på elegans. e63 är en Stor bil. Mitt val: 335i E92 M-sport |
|
|
glömde motiveringen; för att det är en relativt smidig och kompakt bil, som fungerar att användas till vardags, 335i ger prestanda i M-regionen (på riktigt), samtidigt som den har "normala" driftkostnader. |
|
| Ser ut som E92an har fått fler röster än E63an.... tack för alla inlägg, uppskattar det. | |
| om du inte har planer för 650 så¨satsa på en e92 :D | |
|
650 står inte högst upp på listan, det var 630 som jag hade siktat mig från början. Men nu börjar jag hålla med er, E92 känns som ett vettigare val. Det är bara motorvalet som återstår. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.