|
|
|
|---|---|
|
Har äntligen fått ordning på mitt centrallås efter några månaders el-fels sökning. =D =D =D Men hur f*n kodade man om nyckeln? "Har fällknivs varianten" Vet att de står i instruktions boken.... men vart den är har ja ingen aning om... är tacksam för svar.. =) 525! -91 Real x-traktor power =) | |
|
Ok... hitta boken tillslut o prövade... men de funkar inte... vet att de har funkat förut.. nån som har mer ider om detta..? Spelar det nån roll om lyserna är på eller om dörren står öppen... ? aphuuuu,... ja skulle aldrig ha bytt batterier.. =( Real x-traktor power =) |
|
|
Hehehehe... Efter 4 wirre så löste ja problemet... hahaha... Va inge fel på doserna eller motagarna... ehh......hm... *harkling harkling*...... gäller o trycka på rätt knapp bara när man ska omkoda skiten.. hahahaha... Skål o trevlig helg på er! hmm.... kanske man ska ge sej på ACn oxå nu när de flyter på igen.... heheh Nä ska nog ge fan i de... trotts allt är de fredag 13e... nä nu rycker de i ögonlocken... dags för en stänkare igen så blir man som ett brandlarm igen... Televinken! Real x-traktor power =) |
|
|
Haha bra att det löste sig, hur gjorde du för och koda nycklarna?? Min nyckel funkar inte heller.. Mvh |
|
|
Titta här: Länk |
|
|
På svensk står där ungefär: Sät tändningen i läge 2 med reservnycklen utan att starta, alla dörrar måste vara stängda Sät fällknivs-nycklen som på bilden Tryck tast 1 till LED´en börjar blinka (ca 2sek) hvis det inte funkar med tast 1, pröv då tast 2 Alle andre ir-nycklar (max 4) måste/kan initialiseras inom 15 min, så länge tändningen inte stängs av. Vid batteriväxel som tar kortare tid än 1 minut behövs inte en ny initialisering. |
|
| Får det inte och fungera ändå, jag åker in till bmw verkstaden istället kostar ju bara 200kr och felsöka och koda nycklarna.. | |
|
---->sa3odi Du måste hålla fjärren dick emot den röda lampan (larm dioden) på luftinsläppet när du kodar om.... Har du kollat själva c-låset funkar... O detta kanske är en dum fråga men har du kollat så att du har batteri i fjärkan? Real x-traktor power =) |
|
| jodå c-låset funkar och det är nya batt i den.. | |
|
Har du orginal larm på bilen..? Kan du aktivera larmet med hjälp av att vrida med nyckeln i låset? Real x-traktor power =) |
|
| yes orginal larm, aa när jag vrider mer än bara låsa aktiveras larmet.. | |
|
Hmm. Ja då vet ja inte riktigt vad mer ja kan tipsa om allt annat funkar men inte själva kodningen av nyckeln. De nog bara Bmw som gäller om du har läst o gjort som de står i instruktions boken... Tyvärr... Kan ju va själva fjärren eller mottagaren som de fel på. Har själv letat efter nya fjärrs te min bil men de va så jävla dyra har ja för mej... Real x-traktor power =) |
|
|
nu har jag äntligen lyckats :) det gick efter några försök och felet jag gjorde var att jag inte hade fjärren nära leden på instrumentp. la den emot ordentligt och nu funkar det. Tack för all hjälp.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.