|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Min förardörr hade börjat "sloka" p g a att övre dörrgångjärnet gett upp ... d v s "glappade som en tok". Köpte så ett nytt komplett dörrgångjärn på BMW ... kostade dryga 200:- vill jag minnas och bestod av en del som skulle svetsas i karossen samt en del som skruvas i dörren. Bytte så den delen som gick att byta. Mycket enkel operation. Överrsakande enkelt. Nu är det åter den rätta kassaskåpskänslan ... Värre lär det bli på E28:an som också måste opereras i samma led. MVH /// Paap R |
|
Hej Paap, Hur justerade du in dörren för att få kassaskåpskänslan? Efter dörrbyte (höger fram) har jag inte lyckats få dörren tät helt runt om. Det är inte så lätt att ensam både försöka hålla dörren på plats och spänna gångjärnsbultarna uppe och nere. Nåt tips? Lars Franzén |
|
Paap Reeder |
Jag gjorde på vedbodsvis ... helt vid sidan av TIS- anvisningar. Jag spände mutrrarna ... nu hade jag bara i o f s det övre gångjärnet som krånglade ... så där lagom lagom hårt och smällde igen dörren. Sedan öppnade jag försiktigt och höll upp i bakkant tills jag kunde dra ytterligare på en ev muttrarna ... varefter jag bautadrog fast muttrarna. Jag tror att man i ditt fall måste experimentera med mellanläggsbrickorna. Ju färre brickor desto taijtare sitter dörren mot karossen. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.