|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ska byta ut mitt original avgassystem på 535:an. Hade tänkt sätta dit en Eisenmann slutljuddämpare. Men vad ska man ha för mellanljuddämpare? Kan ni ge tips på nån som passar? | |
| Jag är ganska säker på att eismann slutdämparen är anpassad för att monteras ihop med original mellanljuddämparen. | |
|
Okej. Går det att enbart köpa original mellanljuddämparen? Tänkte byta ut båda ljuddämparna då de är i dåligt skick. |
|
|
Ingen? |
|
|
Jag byte avgas på min bil igår o blev jätte nöjd med ljudet! Köpte Simons slutburk 2x2,5" Länk o fram monterade jag 2st 2" Simons "Mini" Länk 46 blid H). Inte mycket till dämparen men det dugger... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Blev fel med länken... Kolla "Läs katalogen" på Länk BMW - Beroende Med Wilja! |
|
Gemini__ |
Supersprint: Länk Kör själv med Eisenmann slutljuddämpare, underbart ljud (race-versionen är det självklara valet). Har original mellanljuddämpare, perfekt kombination. Du kan ju köpa ett komplett Supersprint-system eller varför inte Supersprint mellanljudämpare + Eisenmann slutljuddämpare (bra mycket bättre finish och utförande på Eisenmanndämpare, jämför gärna slutrören dessutom). Eller så köper du ett beg. 535 avgassystem i bättre skick än ditt nuvarande och kapar lite. |
Gemini__ |
Jag nämnde att Eisenmann i mitt tycke är ett bättre val men dessa fabrikat ska dock enl. uppgift vara likvärdiga kvalitetsmässigt. Så ingen fara på taket om du väljer ett komplett system från SS. =) |
|
Valde just mellan Supersprint och Eisenmann men valet föll på Eisenmann då de flesta tyckte att det var bättre överlag. Men kanske en Supersprint mellandämpare och Eisenmann slutdämpare skulle fungera bra ihop? Någon som vet hur det är dom passar ihop angåengde längd på rör på mellandämparen från Supersprint och Eisenmann slutdämparens längd. Måste man kapa eller förlänga rören? Tack för alla svar hitills! |
|
Gemini__ |
Kan hända att du måste justera lite, men det är inga problem för de som sysslar med detta dagligen. Kostar inte mycket att låta någon kunnig person anpassa dämprana till varandra och svetsa ihop systemet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.