|
|
|
|---|---|
|
Hej som topic. Jag har en läcka och skulle byta den, men lång historia kort funderar jag på om det går att byta den nästa år eftersom sommaren är ju inte stekhet precis. Vad händer i ac systemet om jag väntar 6-12mån? mvh Sun tacksam för svar. | |
|
Det händer ingenting, förutom att du är utan AC |
|
| ok, tack för svaret. :-) | |
| Men tänk på att byta torkfiltret då nästa år eftersom fukt lär komma in i systemet , en annan "risk" är ju att packningarna kan torka så du får andra läckor när du sedan drar igång systemet igen , varför vill du vänta med bytet? | |
|
Firman jag ville köpa kondensor och torkfilter blev alldeles för struliga, och de andra firmorna är dyrare. Mer en ekonomisk fråga just nu men jag vill inte vänta om det ställer till fler problem. Har precis lagt 8000 på service och bromsar känns lite surt att lägga ytterligare 4000 men det kanske måste göras. Sun |
|
| Torkfilter och packningar är inga stora kostnader. Min ac gick sönder på hösten och jag väntade till påföljande sommar och bytte torkfilter, kondensor och packningar. Den har fungerat perfekt i 4 år nu, så jag tror nog det är lugnt att vänta den tiden. Men som tidigare sagts, man bör alltid byta torkfilter oavsett, när man gör ingrepp i ac-systemet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.