|
|
|
|---|---|
|
Min 740 -98 som jag köpte i vintras är en svensksåld pärla i mycket bra skick. Kort körsträcka, ingen rost och knappt ens några stenskott. Frågan är hur jag ska lyckas behålla den i det skicket. Jag har behov av att använda bilen året runt och har för avsikt att behålla den i flera år. Hur är egentligen motståndskraften mot rost på en E38? Ska jag kosta på en extra rostskyddsbehandling? Hur har ni gjort med era? "Bensinen är alldeles för dyr för att slösas bort på tråkiga bilar" | |
Gemini__ |
Mycket intressant frågeställning, funderar precis på samma sak. Ska man kosta på en ordentlig rostskyddsbehandling? Funderar på en Dinitrolbehandling, gäller bara att hitta en seriös verkstad som utför behandlingen. |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Jag lät rostkontrollera min 750 E32 för ett tag sen med ett riktigt gott resultat. Han sa att den var som ny i balkarna och att behandla den är inga problem. Förr eller senare rostar de så det är lika bra att låta göra det. Skulle kolla min 740 E38 veckan efter men fick hoppa in tidigare i jobbet så den har inte kontrollerats ännu. Jag tänker dock låta behandla båda bilarna för att kunna behålla dem så länge det bara är möjligt. Om det är lönt så är svaret ja. Det finns upprostade E38or från -00 som varit körda många mil under alla månader på året. Vill man ha grejjorna i skick är det en nödvändighet helt klart anser jag. |
Gemini__ |
Vilka tänker du anlita? |
| E38 rostar i dörrar, trösklar, baklucka, skärmkanter o möjligtvis framkanten på huven. dvs bra att behandla en rostfri på dessa ställen. | |
|
Jag behandlade min hos Rostskyddsmetoder för ett par veckor sedan, men det tar förhoppningsvis några år innan jag får veta om det lönade sig. Jag gjorde det eftersom min nuvarande är fin i plåten och helt saknar synlig rost. Min förra E38 började rosta på gamla dar så jag tänkte göra ett försök att skydda den jag har nu. Rostskyddsmetoder är de som rostgranskar bilar i Vi Bilägare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.