|
|
|
|---|---|
| På min 320 så läcker toppen en del olja ut över grenröret, har försökt hittat vart men inte hittat något så det måste vara en spricka någonstans i godset. Och nu har jag en jäklig hög tomgång som ligger runt 2000rpm. Kan den höga tomgången bero på att det läcker ur toppen? Hittar nämligen inget annat fel varför tomgången är så hög. | |
|
jag tycker att tomgången isåfall ska gå ner om den inte är tät men ja kan ha fel? som sagt jag är ingen mekaniker.. |
|
| har din 320 katalysator? i så fall har du tomgångsmotor. Den han säkert orsaka den höga tomgången. | |
| Tänkte om den på nått sätt kunde suga tjuvluft? Men borde inte vara det, nopp ingen katt. Har luftslide men den har jag bytt och den funkar. | |
| något som brukar va på de äldre är att luftbälgen mellan insug o luftburk är torrsprucken så tjuvluft kommer in den vägen=bänd o titta | |
| Jo vet detta, och det är kollat, och alla andra 1000 slangar också ;) Men kan inte hitta nått, men kanske får ta en koll till på den. Men har provat med startgas också men inget resultat. Men ingen som har någon ide om sambandet mellan läckande topp och tomgången? | |
| insugsrörspackningar? startgas | |
| dra ur kontakten till tomgångsmotorn när bilen är varm så märker du om den jäklas.. | |
| Den är kollad den med.... har ingen tomgångsmotor, det är L-Jetronic på den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.