AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
948

Var ska slangen anslutas?

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Efter att ha monterat ihop det jag plockat isär återstår en slang som jag inte kan hitta rätt plats att ansluta. På bilden är det slangen som "lutar" mot fördelaren. Den går till inre kortsidan av luftfilterboxen där den sitter ihop med en annan slang, den går alltså inte in i boxen. Det sitter en likadan slang på andra sidan motorn (som är en M70).
Jag har även letat på realoem.com men inte hittat.

[URL=Länk

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Försöker med en vanlig länk till bilden
Länk

Paap Reeder
Bara en gissning: Någon har byggt "om" eller byggt "bort" vevhusventillationen.

MVH /// Paap R
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Saken är den att jag är nästan helt säker på att den var ansluten förut, därför tror jag inte att den ska hänga löst som den gör.

Jag ska beskriva bättre så kanske någon kan kolla hur det ser ut på sin 750. Framför bröstkåpan går ett ca 2 cm tjockt metallrör horisontellt (från sida till sida av motorn så att säga). Vid fördelaren på höger sida (passagerarsidan) övergår det i en gummislang. Denna gummslang delar sig snart i ett y. Den ena anslutningen går bakåt medan den andra går genom en hållare på luftfilterburken (det är denna jag är intresserad av) och gör en u-sväng. Efter denna sväng övergår den i en ny slang, den slang som syns på fotot.
Det konstiga är att jag hittar verkligen ingenstans där den kan anslutas. Det är ju ett begränsat område att leta i men jag går bet.

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Jag tittade en gång till på realoem.com och hittade det, de ska anslutas på undersidan av spjällhusen, verkar vara avluftning.

Visa användare
133
Morgan_
750iAL -89
Hej..det är inte inte den som ska sitta under gasspjällsmotorn? ganska tight där mot ventilkåpan.tycker böjen på slangen där skulle passa perfekt....men men sitter det en där redan så då vet ja inte.den där kanske är lite större
Paap Reeder
... om det är tankens tvångsventillation så skall den till spjällhusets undersida ... men går din slang till luftfilterburken??

MVH /// Paap R
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Den går som sagt inte in i burken utan sitter i klämmor utanpå densamma.

mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
Ta loss spjällhuset. Troligtvis finns det en obrukad anslutning därunder på den.

Har loss locken av min 750 nu så sakerna i ganska färskt minne. Det kanske ser ut, eller nån kanske har dragit om slangarna, men de (en till var spjällhus) ska gå på höger sida av maskin till ett par bakslagsventiler(?) och sen till tankventilationen.
Enda andra slangarna i den dimensionen i detdär området är bränslereturen men den ska gå från fuel railerna till ett rör under insugen till baksidan av maskinen. De slangarna är betydligt kortare än den på bild.
Paap Reeder
... aha! Läste slarvigt.
Då är det som mick 750 säger.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.