|
|
|
|---|---|
|
hej, ni som har däcktryckvarnare i era M3:er, när ni byter till andra fälgar eller vinterdäck, köper ni till sensorer eller kör ni utan? | |
| wow, det måste vara semester på gång, inte ett ända inlägg! :) | |
| p-car>> när jag bytte till mina bbs challenge 19 så sket jag i det...kör utan.... | |
|
Det sitter inga sensorer i min E46:a iaf, går på abs eller antisladd-systemet, bytte nyss däck på min och frågade på Däckia hur de gjorde med sensorerna, fick till svar att det inte finns några i fälgen utan bilen räknar ut om något av hjulen snurrar anorlunda p.g.a mindre luft. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
intressant, för jag har sett BMW sensorerna till salu på den tyska ebay om det inte finns eller behövs någon sensor så tycker jag att det borde finnas som standard påi alla BMW bilarna om man söker på "sensor" under bildelar på ebay så hittar man däcktrycksensor till salu till Renault etc Micke: har din tryckvarnare tänt till någon gång med dom gamla däcken på? |
|
|
Tände aldrig med gamla däcken för mig men ett par ggr med nya däcken och det sa de på Däckia att det var vanligt, nollade den 2 ggr sedan har den inte tänds. Det sitter sensorer i vissa Bmw så det är inte konstigt att de finns att köpa. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
det låter ju bra, då har man ju goda möjligheter att se snygg ut i nya skor utan det kostar ytterliggare dyra pengar tack Micke! |
|
|
Haha ja men förmodligen kommer du få nollställa lampan någon eller några ggr. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Vet ni grabbar om det är samma typ av avkänning på en E46 '06 att den känner av på ABS systemet? En till fråga, funkar det med helt vanliga ventiler isåfall eller måste man ha speciella ventiler för däcktrycksvarning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.