AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.494

Stendöd, får ingen gnista alls...

Efter en långresa och lite småstopp ville kärran inte vara med längre. Den tände inte alls. Först trodde jag det var nått med bränslet, men efter att ha bytt pump och filter kan jag stryka det från listan. Nu med ny pump är det också bra tryck på bränslet i bak... Men bilen tänder ju inte alls. Inte en hostnig...så det måste vara tändningen. Har kollat alla stift (som inte är så gamla) och allt ser bra ut. Kan det vara tändmodulen? Var sitter den isf? För något fördelarlock finns det väl inte på m50 motorn? Andra tips som kan vara till hjälp? Något måste ha gått sönder då jag aldrig haft problem förut och det bara plötsligt var stendött... (525i -93, 24v vanos M50 motor)
ed
578
edström
325i -93
525i -89 TURBO
335i -89
525/M5 3,8 -92
320d -01
330xd -03
330xd -04
DME relät eller kam eller vevgivare. den tändmodul du har sitter i styrboxen.
Sry men jag fattar inte allt... DME relät? Var sitter det? Vänstra eller högra lådan och vad står DME för? Jag vet inte vart de andra sitter heller? Vad tror ni att det är främst?
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
Jag hadde lite problem med mitt soppa system nu i helgen.

Men mitt problem är att pumpen bara funkade ibland.
Och om jag förstod dig rätt så har du soppa tryck hela tiden?

Mitt slutgiltiga problem var att jordningen till bensin pumps relät var paj.
Provat att mäta på relät + kablarna som går till det?
Visst är det tryck hela tiden. Det är nog inte felet. Nej det har jag inte gjort? Hur gör jag det? Är dålig på el... Har kollat runt lite på forumen och det skulle kunna vara DME relät eller vevgivaren...Var sitter dessa och kan man på något sätt kolla att relän är hela?
no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
bränsletryckrsregulatorn justerar trycket så du inte har full tryck hela tiden, kan var den som är trasig, har samma fel på min bil, den startar inte, men tryck har jag i bränsle systemet,

Bmw 530d touring-99
je
5
jenza
5281 sedan 2000
min bara dog för ett tag sen, men det var bara att byta tändstift så gick
den som en dröm igen, bmw är känsliga att det sitter rätt stift i.
Visa användare
2
Sanel_
Bmw 530 e60 -03
jag hade likadan problem med min 323 e36 för två år sen. jag var på semester utomlands och så en dag ville inte bilen starta. allt var ok. men på verkstan visade det sig att nån sticka i luftmängdsmätaren som sitter stax efter luftfiltret var skitig. de gjorde ren den och efter det har jag aldrig haft problem med start. bilen slutade rycka också vilket det gjorde ibland också

ok det ska jag kolla! Tack för all hjälp och tips. Jag jobber mycket och har inte tid att göra så mkt. Men i morgon...!
Den stickan var skör...och gick av när jag skulle känna om den var skitig. Fan i helvetes...
Det råkar inte finnas någon runt Karlstad med en skrot E34 som man kan ta lite delar från?
Nu har jag setta att gnista finns, testat med startgas (då fick bilen ett dödsryck, men inget mer), testat att bogsera igång (utan resultat). På BMW är de nästan säkra på att det är vevaxelgivaren. När jag skulle titta på den vred jag av muttern som man VÄL??? måste få loss för att kunna lyfta ur givaren?? Eller är det bara att vrida/dra upp givaren utan att lossa bulten?
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Om nu den tänder på startgas så har du ju ringat in att det är bränslet som saknas.

Mvh/Micke
som sagt det var inte mer än ett dödsryck. Pröva ett flertag gånger med gas men ingenting hände. Det är bra bränsletryck ur pumpen, vad skulle det annars kunna vara som gör att den inte får bränsle tro?
Felet är lokaliserat och FIXAT. Lite pinsamt var det, ur pumpen sprutade det ju ut bränsle... men när jag bytte filtret råkade jag förväxla returslangen med utförselslangen från pumpen... vilket ju gjorde att pumpen bara pumpade runt bränsle i tanken...inte till motorn. Lite amatörmässigt men skit i det! Nu fungerar allt och mitt höga förtroende för E34:ans kvalite är intakt! Det var "bara" pumpen som gett sig, fullt förståligt efter 27 000 mil! Tack alla för era svar!
To
9
Tobbe87
e36 325 Coupe -93
Hej hittade du någon lösning på problemet ? jag har exakt samma problem som dig just nu!
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.