|
|
|
|---|---|
|
Tidiga 325'or kostar småpengar nuförtiden verkar det som. Det är ingen konst att hitta dom för under 30k, men då har dom visserligen gått bra långt. Vågar man köpa typ denna: Länk Eller är det så simpelt att alla billiga gamla 325'or är helt slutkörda as? | |
| Jag kan rekomendera dig "Begagnatguiden" uppe till vänster på sidan. Men jag hade gärna inte köpt en modell före -93 då den saknar vanos, abs & airbag. (när det gäller just e36) | |
|
Avsaknad av ABS ser jag enbart som en possitiv sak, ABS'en på E36 verkar minst sagt undermålig för banåkande iaf... Airbag är ingen större prioritet heller då ratt snabbt lär bytas ut mot en skin/mocka-kringla. Modellrelaterade problem och dyligt har jag skaplig koll på, frågan var mer generellt om alla gamla 325'or som inte kostar 50k uppåt är skräp. Jag har kikat på några tidigare 320/325'or och då har jag råkat kika på riktiga lik. Frågan är helt enkelt om det finns skapliga bilar i denna prisklass, eller om jag ska sluta slösa min tid på att titta på lik. |
|
|
De saknar ju som sakt vanos men det är ju inte hela världen på en bil under 30K. ABS kan den ju ha ändå. Fanns ju redan på E30. Viktigaste är skicket. Milen är heller inget att oroa sig för. |
|
| Gör som du vill då. | |
|
Att det är en tidig modell ser jag inte som ett problem alls. Min 1992a E36 har funkat kanon, utan några större fel i två år nu. Aktuell ställning är dock "bara" 22500 mil. Sen finns det ju nåt som heter att ju fler prylar bilen är utrustad med, ju mer kan gå sönder. Det i sig tycker jag är motivering nog att inte kolla för mycket på sånt, om du inte kräver nån viss utrustning dock. ABS har funkat klockrent på min 1992a. Miltalet är även jag lite nyfiken på också. Det känns som att en E36a är slut efter 25000 mil, eller har jag fel? Det är inte ofta man ser dem över 30000 mil på begagnatsidor/-firmor. |
|
| Jag har både abs och airbag på min 318 92a.. och kompisen har abs och airbag på sin 325 91a dock ej vanos. | |
| Figgeh: ge mig ett vettigt skäl till att inte ha vanos? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.