|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag sitter illa i min 518 för att sitsen är för kort för mina långa ben. Har sett på nyare BMW att det finns längre säten samt en flärp man kan fälla ut. Jag är inte rädd för att svetsa om underredet från en stol tillhörande en annan BMW modell. Har ni några bra tips? Finns det stolar i någon annan BMW modell som är byggda för oss som har längre underkropp än överkropp? Mvh: DC10 | |
|
Det är sportstolarna som har detta justerbara benstöd. Torde vara relativt enkelt att hitta två sportstolar på någon skrot.. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Hjälper det inte att köra stolen bakåt och neråt samtidigt som du vinklar upp sittdynan? Hur lång är du? Jag är 193 cm och sitter bra i min, dock måste jag dra ratten mot mig en del. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Originalstolarna i BMW känns tillomed för korta om man är av normallängd. Men sportstolarna med utfällt "benstöd" är kanon. |
|
|
Jag kanske är lite kinkig med hur jag sitter men efter 10 mils körning får jag värk i gaspedalslåret. Jag är 183cm över havet. Tack för de olika svaren. Nu vet jag också att det är sportstolarna jag ska köpa om jag vill ha den utfällbara extra förlängningen. //DC10 |
|
|
183?.. det är juh inte spec jätte långt. jag har aldrig upplevt nåt av detta, och har haft flera olika bmws med och utan sportstolar, är själv 188cm lång. torde vara en justeringsfråga, om du inte har SJUKT långa ben dvs ;) /mvh jocke |
|
| Jag gillar inte heller riktigt sittställningen i E34:an. Jag är ca 184 cm lång, har alltid sätet så långt bak det går, men tycker ändå att utrymmet mellan ratten och benen är snålt på nåt sätt, oavsett hur jag justerar ratten och sätet. Lite konstigt eftersom bilen inte är liten på nåt sätt. | |
|
Av svaren att döma så är jag tydligen inte helt vanskapt eftersom det är fler som tycker att sittställningen är illa. Jag får sikta in mig på ensortstol eller en V70 stol med lite svetsarbete. Bilen går ju bra så jag vill ju inte byta bara för en väl stram och kort förarstol. Ha de´! |
|
|
på E34 är stolarna bättre på 530 och uppåt tror även sitsen är längre. man åker betydligt bättre i dessa och de är betydligt slitstarkare. M.V.H Tommy |
|
|
Håller med spider. Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Alla modller av E34 har generellt "samma" stolar, däremot fanns det sportstolar och/eller elstyrning (med eller utan minne) att välja till. Man kunde också välja till elektrisk svankstöd, armstöd och elvärme. Kombinera detta med olika varianter av tyg, skinn och färger så blir det en hel del möjligheter... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej köp sportstolar så skall du se att du blir nöjd Bimmer |
|
| jag är 196cm, ja satt fint i min 525 E34 jag hade för många år sen, satt även bra i min M5 E34 jag hade innan... däremot så tycker jag nog att benutrymmet är mindre i E39 som jag har nu. | |
|
personer med höjd = 183 cm borde inte ha problem med E34, men min polare som är under 180 cm kan ej heller sitta bra i BMW'n, orsaken är att han har ryggsäcken fram (ganska så överviktig, men han påstår att han har kraftig benstomme, he he he) så han måste dra stolen max bakåt för att överhuvudtaget få plats med sin mage, men då blir det ju problem med att nå fram till ratten istället :):):) testa iaf att justera ned stolen (mot golvet) då åker den också lite längre bakåt ######## # PAJALA # ######## |
|
| 190 cm lång här..hmm jag sitter som en kung i 540n jämfört med golfIIan jag åker med oxo :P | |
|
Har kör e34 i ca 6år, och har även en e32, kan åka hur långt som helst utan att bli trött i kroppen, nu har jag ju skinnsäten, dem är mera stoppade. Jag är 187cm |
|
|
Trivsam sajt detta! Trevliga svar. Om jag vill provsitta en sportstol vart kollar jag då? Sen tipset om att skinnstolarna är annorlunda stoppade, var bra. Eftersom det gör mest ont i högra låret så är det stoppningen som jag tycker är för hård i min bil. Tack vare alla era svar jag fått så finns det roliga ting att ta tag i nu i sommar !!! //Kenta |
|
|
Det kan kanske bero på att den är nedsutten, så lite ny stoppning kanske kan göra susen? Så känns det i min och på långkörning sitter jag på en stolsdyna, då känns det mycket bättre då höger lår inte domnar bort... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.