|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft min Mercedes E320 CDI 2004 i snart en månad och jag stormtrivs med bilen, den är perfekt. Men det är ingen BMW =). Bytastankarna har satt igång ordentligt och jag har bestämt mig. Det blir en BMW E60. Helst 530D men en rätt 530i går bra det med. Men vad ska man betala? Jag letar efter nåt sådant här: Mycket utrustning, lucka, xenon, skinn, navi, stor stereo etc. Den får ha gått upp till 12000mil om det är bensinsare. Diesel kan ha fått springa till 20 000. Några alternativ: Länk Länk Länk Alla dessa känns spontant något dyra? Eller vad tycker panelen? Vad säger marknaden? Kommer bilarna rasa fort eller har det lugnat sig lite? Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk | |
|
Jag tror det är på den nivån de ligger -några tusenlappar i prut. Har du kollat nivån på mobile.de? Tror inte dom ligger lägre där. ___ //Ulf |
|
|
hej. En tanke bara.. Ska du verkligen köpa den gamla motorn på 231hk? Det är väl den som sitter i de bilar du länkat till. Jag tror dessa bilar kan bli aningen svåra att sälja. //Jens |
|
|
Klart attraktiva priser tycker jag. Om du vill köpa en 545'a så har min kollega en sån som han byter in i augusti. Svensksåld, ca 8.000 mil, väldigt välutrustad. Ca 320.000 kr. Mr C |
|
| Snabb förändring när det gäller din värdering av BMW kontra Merc. ( ang ditt inlägg 0618) Skönt att du kommit till sans nu och bilarna du länkar till verkar ligga normalt till prismässigt. Ganska stort utbud som gör att det nog finns prutmån. | |
| Såg att priserna börjat bli riktigt humana på 5-serien.. en bekant har ute sin 520 här i umeå.. han begär 185.. :-) | |
|
Hehe jo, jag slår om snabbt. =) Dock så tycker jag fortfarande att när man hårddrar det så är mercan behagligare i designen invändigt och att BMW:n är något plastigare. Men det är saker man får leva med. Har börjat gilla E60 designen skarpt, mot tidigare då jag ratade den. Mr C: 545 är inte intressant. Jensa: Bilarna med de nya motorerna ligger alldeles för högt i pris för mig fortfarande. Jag har ett pristak iom att jag köper bilarna kontant. Hittade denna i Tyskland som i dagsläget är den enda intressanta för mig. Länk HUr ser man om det är utökad klima automatik? Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Herr Gaspedal: kliman ska ha ring-reglage med knappar i mitten, inte vanliga handvred så att säga. Bilen fr mobile har således inte utkad klima... Min gamla pärla: Länk |
|
|
Okej, vad är det för skillnad i funktion mellan klimorna? (Saknar denna mer och mer Länk ) Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
| Herr Gaspedal, en sån fin E39 säljer man inte i alla fall inte för en struntsumma... | |
|
Kanske lite över budget, men den verkar prisvärd! Länk |
|
|
Har nu suttit och gått igenom mobile och autoscout och hittat två bilar som känns mest prisvärda och en som är lite intressant. Jag vill helst ha en diesel med automat och "all" utrustning. Men de känns väldigt dyra i Tyskland fortfarande. Så jag har hittat denna bensinaren: Länk Den har väl det man behöver. Saknar utökad klimaautomatik och så har jag fått för mig den har lite småhål i utrustningslistan. Som hifi professional. Är det samma system som Logic7? Denna bilen ser otroligt fin och välhållen ut. Och så finns denna dieseln: Länk Fantastiskt fula fälgar och manuell låda talar emot denna. Samt att ratten ser lite sliten ut och att säljaren skriver i versaler. Sen så har vi reservobjektet: Länk Ser fin ut, men saknar automat vilket är ett stort minus på en bensinare... Så vad tror panelen om dessa två (tre) bilarna? Vilken är mest prisvärd och ger mest bil för pengarna? Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
| Jag har vanliga kliman och det funkar bra. | |
Njuren |
1månad? Kommer du inte förlora en massa pengar? Mvh |
|
Njuren: Jo, men vad ska man göra? Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.