|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu har jag köpt en 335a coupé från -06. Superfin svart. Jag är jättenöjd, men har två oroliga frågor: 1. Hur många nycklar ska det egentligen vara? Jag fick två stycken "vanliga" i plast. Och jag har hört flera olika uppgifter - dels att det bara ska vara två stycken för 3-serien (vilket jag hoppas är sant) och dels att det ska vara två "vanliga" nycklar och en typ liten mini-extranyckel. Vad stämmer egentligen? Om det finns en extra nyckel någonstans ute och snurrar är det ju viktigt att spärra den pga försäkringsskäl. 2. Killen jag köpte bilen av sa att jag skulle tanka 98-oktanig bensin. Behövs det eller går det bra med 95? Vad är skiinaden egentligen? (Förutom priset?) TACK för hjälpen! Shit vad jag ska ut och köra. Oiii. /Linda | |
| Fråga ett kan jag svara på, det ska vara två vanliga nycklar samt en liten plastnyckel. | |
|
fråga två: 98oktan! Det har med "knack"-sensor/turbo att göra. Livet börjar vid 9G... |
|
|
Motorn är optimerad för 98 oktan d.v.s den ger specad effekt då. Du kan tanka 95 om du vill, men då ser knacksensorerna till att sänka tändningen något och du får en något lägre effekt. Det är inte alls säkert att det blir billigare att köra på 95 då förbrukningen kan öka något i stället. Tanka 98 åtminstone på sommaren om du vill få ut max av vad du betalt för :) Mycket nöje! AE |
|
|
Fanns det inte instruktionsbok till bilen...? ;) Köpt på Tornspiran? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Aha, bra - då ska jag köra på 98! Man vill ju ha drag... Angående nyckelfrågan - har pratat med flera olika BMW-handlare och fått flera olika svar. Jag köpte bilen av en privatperson (inte Tornspiran, alltså! Fick en bättre utrustad till ett lägre pris här..), och han hade bara fått två nycklar till bilen när han köpte den. Killen verkade jättebra och ordentlig och allt, så jag kände inte att han försökte luras på något sätt. Men eftersom jag hade hört att det skulle vara tre nycklar ringde vi upp bilhandlaren som han hade köpt bilen av, och de sa att "Nej, det ska bara vara två nycklar, det stämmer.". Därav frågan. Men det ska alltså vara tre nycklar ändå?! Då måste jag spärra den tredje. Hu! Nojigt. Och jo, det följde med en instruktionsbok.. Hihi! Men ni vet ju saker som böcker inte vet. /Linda |
|
|
Var den bilhandlaren en aukt. BMW-handlare? Är bilen svensksåld eller importerad...? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Ta med dom två nycklar du har till BMW där ser dom hur många nycklar som ska finnas till bilen, dom behöver ha dom två nycklar du har för att kunna spärra bort den tredje. |
|
|
Jag fick 2 nycklar när jag hämtade min bil förra veckan. |
|
|
När ja hämta min 325 hos auk. bmw handlare fick jag tre nycklar, två st fjärr och en liten i plast för plånboken. mycket nöje med bilen |
|
|
En liten i plast? Finns ju ingen vanlig nyckel till E90. Eller förstår jag fel? |
|
| Jo men visst en liten liten plast nyckel för att låsa upp dörren och sedan i handsfacket finns en attrapp startnyckel som jag tror du måste låsa upp med plast nyckeln.. Har inte testat det sj dock. nyckeln jag fick av bmw satt på en nyckel ring med ett id-bricka på tror det var chassinr.. men ej säker.. Det är ju inte direkt så att man använder den.. :) | |
|
Jaha, du menar en sån som som sitter integrerad? Jag fick ingen sån extra hur som helst. |
|
|
Som svar på ursprungsfrågan verkar det tydligt vara att det ibland är 2 nycklar + plastnyckel och ibland inte. I mitt fall var det ingen extra... |
|
|
Nja, om du menar integrerad i fjärr nyckeln så är det inte så, utan den jag fick var helt i plast och är separt från fjärr nycklarna, så 2 st fjärr + 1 plast.. Men som sagt kan ju kanske skilja lite. min är en 06 så de kanske slutat skicka med den extra nyckeln.. Men som sagt tycker en Auk. BMW verksdag borde kunna svara på detta hur set ska vara.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.