|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vad det är som låter när man lägger i backen på automaten, rasslande , skrammlande ljud fast bara i 10-15 sekunder och bara när bilen stått en längre stund. sedan låter det inget..... | |
|
har du ingen ljudfil? :) vet inte exakt vad du menar med "rasslar" men kan tänka mig konverter eller ventilslammer från backens ventil förändras ljudet när bilen börjar rulla efter att man lagt i R och släppt bromsen? molle |
|
| Jag har också rassel från momentomvandlaren/lådan. Det hörs hela tiden när bilen är igång oavsett om den är varmkörd eller ej. Hörs bara utifrån. Ljudet är värre när det är kallt ute och lägre nu när det är sommar. Bilen är en 525iA E39. Kan det vara oljan som behöver bytas? | |
| Ja , ljudet är nog lite vinande om man lägger i R och backar direkt...men låter man bara bilen gå lite på tomgång så finns det inget ljud......kanske bara en skönhetsgrej.... | |
|
Men vilket ljud är det? "Rassel" och "vinade" är ju två helt olika ljud i min värld. Två helt olika ljud som leder misstankarna åt olika håll. Ett rasslande skulle jag som sagt koppla till ventil, konverter eller lager medan ett vinande snarare till oljepump eller läckage på oljepumpens insugssida. molle |
|
| Jag har ett något oregelbundet rasslande hela tiden, hörs dock bara utanför bilen. Något högre ljud när det är kallt ute och mindre en varm sommardag som denna. Rasslet blir inte mindre ju mer man kör. Kan det vara något lager? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.