|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Minns en gång när detta med 2-1 var nytt på vägen mot Västerås från Stockholm till. Framför oss på 1-delen fick en tradare punktering och valde att stanna just där och då. Det fanns inte möjlighet till att komma förbi den inte även om han stannade så långt till höger han kunde. Det slutade med att bärgaren som kom för att assistera fick BACKA en bra bit för att komma i närheten. Nu kanske den vägbiten är justerad, men det finns en del tokigheter kring 2-1 systemet som för all del redan avhandlats. Bygg hellre motorvägar där så är möjligt, pengarna finns där!!! Niklas Fransosen |
|
| Eller bygg 2+2.... | |
|
Tack för all intressant respons! Efter händelsen har jag kört ca 200 mil, mest längs E4:an från Shellefteå till Stockholm och hunnit studera 2+1-sträckorna en del. Ofta finns en slänt av grus/gräs med varierande lutning utanför körbanan, och i de fall det inte lutar så mycket kan man givetvis köra ut där. Ibland lutar det tyvärr såpass mycket att man undrar om man skulla ta sig upp på vägen igen, och där det är riktigt brant sitter ofta ett räcke av vajers eller plåtskena. Jag hade bara otur att få punka på en 1-sträcka där det inte gick att köra ut i slänten. --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
|
Kom att tänka på denna tråden idag, körde längs E65an med lastbilen, precis när vägen går från en motorväg på 110 till 2/1 väg med 90 kmph så börjar alla bromsa in. Till slut rullar alla i ca 15 kmph, när jag ser anledningen till det vill jag bara ställa mig på tutan och visa fingret. 2 tullmänniskor har stoppat en personbil på delen där det är 1 fil, mitträcke och kollar igenom hans bil. Detta ca 400 meter innan en rastplats, fick PRECIS plats mellan räcket och deras bilar. Är det där verkligen befogat? Riskera människors liv för att någon smugglat in 20 liter vin? Att det går från fin motorväg till 15 kmph på en kort sträcka är knappast värt något smuggelgods. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.