|
|
|
|---|---|
| Hejsan, motorn dör ibland för en halv sekund, hörs även på tomgång den stannar till... spelar ingen roll vilket gasläge, varvtal man har. om man kickar hör man motorns fina "morr" men det blir tyst en sväng (motorn slutar dra) sedan allt normalt igen. har även märkt att farthållaren inte alltid fungerar. tacksam för hjälp. | |
Paap Reeder |
Komplicerat med intermittenta fel. Bäst är och börja med en fördjupad DIS då får du reda på exvis att rpm-givaren haft avbrott 76 ggr de senaste 102 starterna. MVH /// Paap R |
|
Ok, har 25 mil till närmaste bmw verkstad... för glida ner å koppla upp kärran! Från det ena till det andra måste jag berätta att jag håller på att renovera en m30 B35 motor, ca 35000mil. renoverade topp igår. inte alls något nött i varken styrningar, ventiler eller säten. vilken fantastisk kvalite!! men för att vara seriös så planade jag toppen +slipade ventiler (bytte tätningar) nu ska den jobba mot en 3.5mm MLS packning ett tag :) paap R, tack för svaret. ska boka en tid nu!! mvh |
|
|
Hej stoffe... Jag har haft samma fel, då var det en utav LMM mätarna som lagt av. Hur LMM skulle påverka farthållaren vet jag inte men när jag bytte LMM så fungerade även farthållaren igen. Mvh Skalman |
|
| Skalman: hade du också problem med att farthållaren bara fungerade ibland? eftersom den styrs via ECU:n så kan det ju hända att den inte fungerar om det är något galet i ex. LMM eller någon annan givare.... tack för svaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.