|
|
|
|---|---|
|
Hej! Märkte att bilen läker bensin i måndags när jag backade in på parkeringen på jobbet. Efter lite kikande har jag kommit fram till att det kommer nånstans vid bränslefiltret, det rinner längs tråget under det. Är det möjligt att bränslefilter kan spricka eller på nåt annat sätt läka? Jag har kollat slangar och inte hittat nåt, ska dock kolla mera imorgon och byta dessa. Eftersom det är rätt trångt att komma åt slangarna uppifrån så rev jag hela insuget idag för att verkligen se allting, har aldrig demonterat det förut.. HUr gör man det lättast? var rätt pilligt att få loss det plus att kabelhärvan som går vid fuelrailen sitter fast o går ner mot torpedväggen så ja inte fick loss insuget helt utan fick lägga det på sidan med kabelhärvan där. Mkt text blev det, men har ni tips på vart en läcka kan komma ifrån nära filtret, eller hur jag lättast lossar filtret, välkommen. Berätta erfarenheter om insug också ni som rivit. Gäller en en 320 e36, Mvh/ Björn H -- DTM system och rak 6a ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.