|
|
|
|---|---|
|
Tjenna, mina delar börja komma på plats nu. Tänkte bara dela med mig av receptet och fråga vad ni tror om driftsäkerheten/hållbarheten. M20B20 motor Svetsad (förstärkt) av PPF MLS-packning 3mm ARP-bultar Garret turbo (vettifan vad modellen heter) IC 535 Spridare 535 LMM Blir väl inte helt och hållet snikturbo nu när man kompsänker med MLS-packning och försärker toppen. Tanken är att jag skall ladda runt 0,8-1 bar någonting. Något mer jag måste göra för att få motorn någotsånär driftsäker? Mvh // Paul | |
|
Hej Ska du upp i 0.8-1 bar är nog 535 spridarna i minsta laget ( precis över 200cc nånting) På 6-cylindriga maskiner brukar man räkna ungefär 1cc/hk så ett par fetare spridare kanske 340cc eller vad som finns att tillgå skulle jag nog rekomendera. Ett annat tips jag har är att köpa ett chip från "fekzen" på ppf forumet som gör chip till e30turbos. Har ingen egen erfarenhet av det men det ska tydligen funkar bra= högre ladd och mer hållbarhet. Funderar själv på att göra det på mitt snikbygge. Bredbandslambda och avgastemp mätare ska oxå var väldigt bra att ha för att ha koll på bränsleblandningen mm, vid sånna här "omappade" byggen. Kolla gärna upp med vad för och hur stor turbo du har så att den inte skapar mottryck vilket orsakar värme= inte bra. Men en b20 med inte allt för högt ladd kräver ju visserligen inte någon mördarsnigel:P Men tycker förövrigt det verkar vara ett bra "recept" du ska köra med och lycka till! mvh jonas |
|
|
Ok vad rekomenderas för spridare, vilka kan man ta ifrån om det skall vara 340cc? Turbon jag har är i samma storlek som volov 940 turbo vet jag, så det är inga stora grejer eftersom jag inte har tänkt ladda så mycket. Men det är ju gött o höra att det blir någotsånär driftsäkert recept iaf |
|
|
Vad behöver jag för BTR för att få rätt soppa? Har ni något liggandes får ni gärna höra av er |
|
|
m3 eller m5 spridare kan nog bli bra, kolla ppf forumet pure-pf.com under säljes. Okej t28 snurra kanske? Sån har jag iaf som jag ska använda på mitt snik 320 bygge. BTR brukar alla rekomendera en progressiv Malpassi 1.1:4 eller 1.1:2, tror jag köpte en 1.1:2. Progressiv innebär att den inte ökar soppan linjärt med luften utan skjuter på lite extra sås vid laddtryck:D |
|
| Vad bör jag tänka på vid köp av spridare, finns ju många olika varianter? | |
|
att du köper högohmiga och att dom är på mer cc än vad du tänkt ha i hk. ett par 340cc går på kanske en 1200 om du undrar... Länk Bra sida med register över spridare där du ser hur mkt dom flödar o.s.v. Så om du e spekulant på några bara be att få nummret på dom sen checka där om något är oklart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.