|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har köpt en ny stereo till min BMW E36 -94. Köpte även en ISO-kontakt till bilmodellen. Nu till problemet: När jag tagit ur stereon och ska koppla i ISO:n så upptäcker jag att kablarna inte överensstämmer alls. Inga problem tänkte jag, är ju bara att skarva kablarna, men det är ju bara 7 kablar från bilen! En +, en jord, en tändning och 4 andra som jag inte får något ljud ur alls. Sitter 4 högtalare och 2 diskanter original i bilen. (skulle bara koppla in stereon och koppla in slutsteg och byta högtalare senare när lönen tillåter, blev tvungen att köpa en stereo för att originalet pajjade) Finns det något slutsteg original i bilen lr någon annan typ av styrbox i bilen för ljudet?? Please help!! Tony | |
|
Hej! Kolla vänster sida i bagaget, där sitter ett eventuellt slutsteg. Carl |
|
|
Ok, ska kolla det. Måste man koppla förbi det lr finns det något annat sätt? |
|
|
Hej! Om Du har ett steg där så sitter delningsfilter i där. Skall Du ta bort steget behöver Du nya delningsfilter. Carl |
|
| Eller en sådan här, Länk | |
|
Okl, det satt ett steg där. Om man köper en sånt delningsfilter, är det bara att koppla in ISO.t sen?? Tycker det är för lite kablar, har alla samma jord t.ex?? Lr +?? Är inte så hemma på det här : ) men vill liksom lära mig så ha lite överseende bara ; ) Tänkte sätta i ett MDS-steg och köra på originalhögtalarna... Lr är det lättare att dra allting nytt?? Tony |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.