AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.316

Sätta fast m-vinge

Ska sätta fast den lilla m-vingen på min E39:a. Vad är bäst att använda. Tejpen som följer med eller lim typ PL400 eller Sikaflex.
använd tejpen till att börja med... om den inte skulle motsvara förväntningarna så går det juh enkelt att sätta nåt annat sen.

men se till att ytan är riktigt ren och torr, och få den på plats första gången.. måste du ta lös och försöka göra om, blir det aldrig bra, då kommer den garanterat lossna.

/mvh jocke
Jag använde tejpen i mitten av vingen och sen PL400 på sidorna. Men efter några veckor lossnade den där jag hade fäst vingen med lim men den sitter fast i mitten där jag använde tejpen.
Det är också svårt att få det bra om man använder lim eftersom det är svårt att undvika att det syns lite lim mellan vingen och bakluckan. Så använd först och främst tejpen om ni ska fästa M-vingen.
Henkez: Det är därför m-vingarna sitter med tejpen från fabrik :) Lovar dig, den går inte att rycka av.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
köpte liknande tejp för hemmabruk. En bit på 2cm klarar av ca 2kg vikt,,, så en bit på 100cm eller vad det kan vara ska nog iaf klara av jobbet mer än väl!
vad ska man använda för slags tejp då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.