AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.340

bilen drar tjuvström

P_
101
P_we
bmw 530i -89
hej alla autopowrare! bilen är en 530 -89 som när den ståt 3-4 dar är batteriet nästan helt slut.
så den drar tjuvström:( hur mkt "ström" ska bilen dra vanligtvis när den är avstängd?
och finns de några vanliga ställen de brukar bli fel på så de drar ström? eller är de bara ut och kika på varenda komponent? ska väl ut och kolla säkring för säkring men tänkte höra med er först.
tror det är 50ma ....

Är det inte Folke här på forumet som är kund på sådana här frågor.
Koppla en ampermätare i serie vid batteriet, tryck sedan säkringar till den går det så får du en hint vad det kan vara.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
P_
101
P_we
bmw 530i -89
har dragit alla säkringar men de gör ingen skillnad den ligger på 0,2 A hela tiden. och 50 mah borde utläsas 0.05 va?
ampere mätaren sjunker dock när man kopplar bort den lite tunnare + kabeln som säkringen(huvudsäkringen) sitter på. o så klickar de till i en reläbox som är på andra siden under sätet. tror de är en centrallås box?! eller har ja fel?
hur mycket visar mätaren när strömmen sjunker?
I så fall kan det vara kortis i boxen eller något relaterat till den.
P_
101
P_we
bmw 530i -89
Amperen ligger på 0.2A men sen när jag tar bort en utav säkringarna som sitter vid boxen(under baksätet, "centrallås"??) så sjunker de ner till 0.05mah. men vet inte va säkringen går till står inte i instuktionsboken. där står bara dom i säkringsboxen i motorrummet..
Du är nog på rätt väg. Det där reläet som klickar drar säkert den kvarvarande strömmen, kommer du ner mot 40-50mA (0,04-0,05) så är det rimligt.
Kortis är det knappast då pratar vi höga strömmar men kolla vad reläet används till osv så får man fortsätta felsökningen därifrån.

FP
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vilket nummer är det på säkringen?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
P_
101
P_we
bmw 530i -89
det står inga nummer på säkringarna . De sitter 3 säkringar där och sen sitter de 4 till på andra sidan "boxen". vet inte vart dom går.
Vad står det på bocen där det klickar?
vilken säte?
Är det under baksätet så är det kanske gm eller rm modul?

skriv exakt vart det sker och vad som står på boxarna dvs nummer.

Jag har bytt en av dessa boxar på min traktor då dessa krånglade....

och den gamla skall jag försöka repa...

Men det blir nog som med allt annat det blir nog inte av.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.