|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med min M3a efter köpt nya bromsar. Bytt till borrade och slitsade skivor, stålomspunna bromslangar, samt belägg. tog även bort oken och blästra och lacka om de. sen har jag även bytt ut bromsvätskan till en som heter super blue dot4. för det första har jag luftat säkert 4ggr och ändå känns bromsarna inte lika kvicka som innan ja bytte. I gamla dar kunde jag bromsa med m3an så folk fick allt blod fram i pannan ;) Det går inte så bra längre, för nu när jag bromsar in för hårt så kommer det någe ljud i stil med slitna belägg ell något. Sen har jag även märkt att den drar lite till vänster vid kraftig inbromsning, vilket irriterar mig som fan eftesom ja ska sälja den nu. Några tänkbara scenarios kunde ha varit att de kommit in sand när ja blästra, då min maskering kanske inte var 100%ig, alt om något gått fel i bromssystemet då jag gjorde en tabbe när jag tömde ur all den gamla bromsvätskan, lät lixom den stå o bli tom under 2dar :( (fråga mig inte varför) Så de e väl möjligt att de kommit in lufr på någon plats där man själv inte kan lufta utan måste då lämna in den på bmw verkstad. Någon som har några andra teorier eller kan stärka mina? Vore riktigt tacksam för duktiga bmw mekkar som svarar på detta.. värt en slant nästan ;) | |
|
jag skulle kunna tro att det är blästringen.... men montera ner och titta så det inte är något som går paj... ///325/// |
|
| Börja lufta höger bak, vänster bak, sen fram. Har sytemet varit tomt krävs ganska mycket luftning. | |
| ska prøva de, sist tog ja vænster fram, høger fram. sen likadant bak.. kanske bættre o røra sig framåt =) | |
|
Samma nu, fast vibrationerna har släppt lite... Undrar om man måste ta ner bromsarna igen och göra om allt, o vara lite mer nogrann när man monterar.. Drar fortfarande till vänster vid hård inbromsning, sen vid riktigt hård inbromsning så kommer ett tjutande ljud, låter som ett hydralssystem som tjuter. Ljudet håller i sig en stund, spelar ingen roll om ja stannar, stänga av motorn funkar dock ;) Kan det vara bromsservon? Någon som vet hur man kommer åt den samt hur man kan göra en check på den? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.