|
|
|
|---|---|
|
Vågar man lita på denna bilhandlare? Enligt honom är kommer bilen från Italien men är inte ännu reggad i Sverige. Jag har bett honom att skicka bilder på instegsslitaget på förarsätet och bilder på stämplarna i serviceboken. Får det om de kommer. Vill ju hemskt gärna att bilen skall vara ok. Nu kör jag en Merca diesel som gått nästan 30 tusen mil men den verkar vara bra ändå. Men ingen vill ju bli blåst. | |
|
Börja med att söka på "Belle" under "Sök inlägg" här ovan... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Hmm. Hans seriositet verkar vara diskutabel... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Glöm den bilen se riktigt sunkig ut. skruvad ja då, kanske inte lika många mil som din MB men 5000-8000 mindre kan vara rätt bra gissning. En E39 med 8000-9000 mil är i princip i nyskick fortfarande ///MVH Hasso Länk |
| Vet vem snubben är, och kan säga som så att chansen är stor att den bmw`n är skruvad | |
|
Jag har de tekniska och handhvandmässiga möjligheterna att kolla milen på nycklar boxar mm om jag åker till Helsingborg för att titta på bilen. Tror ni att Herr Belle har orkat ändra milen på alla dessa? Han har ju inte ens besiktigat den! (Förmodligen har han någon tanke bakom det.) Låt säga att milen inte stämmer med de i annonsen angivna, hur mycket skall man kunna använda detta för prutning? Om de mer korrekta milen är tiotusen mer, dvs 25000, vad är ett mer rätt pris för den bilen? Eller, skall jag bara lägga ner den bilen och köpa den Merceses ML55 som säljs på blocket av en välvårdande entusiast? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Spelar ingen roll om du kollar moduler o nycklar. De är så flitiga så :) Det visar enbart den aktuella mätarställningen. DU måste köpa ett garanti/service utdrag från BMWs data bas a 500 kr Och det gör BMW enbart om bilen är reggade med svenskreggnummer sägs det. Helsingborg är en håla fylld med mätarskruvade bilar och oseriösa handlare som skruvar och målvaktsregistrerar bilar på privatpersoner för att slippa importmomsen eller föröker kränga den före registeringbes vilket jag har dokumenterat. Strunta i den häcken. Om en 8000 milare kostar 190tkr i tyskland så kostar en 16-18000 milare 115tkr. I Sverige kostar sedan den "nya" 8000 milaren 150 fortfarande 35-40 tusen billigare än motsvarande som exempel. dvs bilhandlaren är en ren välgörenhetsorganisation :) ///MVH Hasso Länk |
|
Jag släpper den bilen. Tack för de goda råden! Förmodligen blir det en SUV i stället. Mercedes AMG ML55 eller kanske en BMW X5 av nå't slag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.