|
|
|
|---|---|
|
Jag vet inte vad jag ska sattsa på? Turbo, Kompressor, Kamnyte etc etc Jag vill göra något grymmt. Det blir ju lite inflation i bilen när man har haft den ett tag. Vad kan ni rekomendera? kör i diket eller smaka på (¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸shockvågen ¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯) | |
| M5:an 3.8 är rätt maximalt optimerad från fabrik sa en tysk firma när jag kollade för ett par år sen till min E34 M5 T-95. Sök på tidigare inlägg så får du se en hel del topics som diskuterats tidigare. | |
| Ivar findin här på forumet har väl ca 380hk i sin? Rätta mig om jag har fel... Den är väl mappad på turbocenter | |
| men vad e nästa steg efter mappning och avgassysetm? | |
|
Nästa steg är ju givet TURBO :) Har du bara stålar så finns nästan ingen gräns, 400+ HK ur en 3,8 nås väl redan vid typ 0,2 bar :) Kommer väl en par turbomatade 3,8 i år på sommarens evenemang |
|
|
Fast Kompressor låter ju ju klart coolare i mina öron. Kolla på Länk du kan kanske få lite tips och hjälp. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Jag hittade en hel del bra grejer på den här sidan. Länk Kolla ni oxå! |
|
|
Det finns väl lite annat att göra innan man sätter dit turob och kompressor...gör iordning toppen med andra kammar mm, plocka bort katten och bygg eget avgassystem i 3" eller grövre, sen mappar du den och får en mycket trevligare motor. Är ju roligare att ha en riktigt vass motor utan turbo och kompressor. Patrik L |
|
|
joo man kan ju gå på kammar och toppen... Men dom e redan så bra i orginal. Ska man ändra på kammen så kommer den gå sämmre på tomgång. Jag har redan ett helsystem ifrån Ferrita med dubbla Racing kattar. Och att mappa bilen ger inte fler HK bara en annan effekt kurva. Det där med toppen vad kan man göra med den? Plana den mot en hus vägg eller =) kör i diket eller smaka på (¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸shockvågen ¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯) |
|
|
Bind toppen i dragkroken och dra den 14 varv runt kvarteret...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Du menar så här? Kolla under motorrenovering på Länk Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Hehe den sidan va soft! *asg kör i diket eller smaka på (¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸shockvågen ¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯) |
|
| får väll se i sommar hur mycket 3,8 ger med turbo om turbocenter får ner sin nya snurra i nån bil. Det talas om 7-800hk inte alls så otroligt med en sån motor men ändå ett jävla dra!! | |
|
det byggs en sådan motor här i stan åxå som troligtvis kommer att hamna runt det antalet hästar som i inlägget ovan! Ska det vara på det viset?! |
|
|
Sweet! Frågan är bara om man inte ska slänga ner en kompressor istället? Men vafan 7-800 hk låter ju som en dröm att ha i en bil som m5án =) Vadå står Turbocenter med snurra som dom inte har en bil att stoppa den i??? Dom kan ju använda min =) kör i diket eller smaka på (¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸shockvågen ¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯) |
|
|
Jeg kjenner en i Norge som kan bygge... Vidar Strand heter mannen... Jeg snakket med han om å bygge turbo i min M5 Touring... For mellom 100.000,- ---> 150.000,- NOK får du opptil 600hk... Han har bygget flere Cosworther med over 600hk i som holder! Cosworth har et motorvolum på 2liter... 4-cyl.. Med andre ord burde 600hk i en M5 3,8liter være en lek.... |
|
| Turbo konvertering så klart... Det är nog det lättaste metoden för att få 400+ hp | |
|
I galleriet på den her sajten står det om en fyr som holder på med en turbokonvertering av 3.8l motorn.(I en E30 !)Han borde vite en del om det her. M power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.