|
|
|
|---|---|
|
Har letat länge nu efter en vindrutetorkare av den nya, modernare varianten som t.ex. Visioflex från SWF, Aerotwin från Bosch och Innovision från Trico till min E38-99. Märkligt att Bmw:s 7 serie inte har den, inte ens på E65! 7:an ska ju vara störst, bäst och vackrast på allt annat. Har en idé om att kanske E60:s armar passar. Kolla länkarna. Länk och Länk Någon som provat eller vet något mer? | |
|
Beställde en E60 arm från skroten. Not even close... Armen är för lång vilket innebär att med 600mm blad hamnar man utanför i högsta läget med ca.3 cm. Med kortare blad missar man en stor del av rutan nertill. Fästet på E38 har ett konisk hål med spår för grepp. På E60 ser det helt annorlunda ut: ett stort, avlångt hål och spåren för grepp sitter utanför hålet direkt på armen. Men skam den som ger sig. . . Ska kapa armen och svetsa fast den bakvänt om ingen annan har någon bättre idé. Hittade Trico Neoform på Clas Ohlson, passar utmärkt på p-sidan. |
|
|
Glöm Trico Neoform. Den passar på p-sidan MEN det låter förskräckligt. Och det på en helt ny vindruta! Jag slänger in handduken. Nu köper jag en ny bil istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.