|
|
|
|---|---|
|
523i 1998 som knakar i dörren när jag kör över ojämnheter i vägen? Kan det vara några clips som saknas? Har hört att man kan smörja listerna....låter underligt. Någon som har haft samma problem? Tack för ett svar. Johan | |
|
Vanligt, ja Länk AE |
|
|
Har haft det på min. Löste genom att vira ett varv eltejp runt låsbygeln, dessutom har jag satt filttejp mellan gummilisten och dörren (och jag smörjer numera listerna regelbundet med BMW:s gummipflege). Trist att man skall behöva ta till sådana här knep på en såpass ny och dyr bil. Hade det varit på en Nissan Micra från -95 hade jag accepterat det.... Men nu är det tyst och skönt i alla fall!! /Henrik |
|
| Jag hadde samma fel. Ta en insex nyckel och lossa på dom två skruvarna som håller fast lås bygelen som sitter på på bilen alltså inte i dörren. Lossa den fast bara lite så du sen kan slå lite på den med gummi hammare. Slå lite så den flyttar sig uppåt och litte in. då kommer det inte låte något för dig sen. glöm tejp mm.. jag kanse förklara konstigt men jag har lite brotom nu.. men om du inte förstår så säg det så kan jag förklara mer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.