|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
pg_ice |
jag var och hämtade den i dag. jag måste bara skriva om dom första intrycken efter 40 mils "lugn" körning hem. det kanske hörs att man aldrig har kört en M3a förut :) saxar från samma mail jag skickade till Filip. "helt jäkla sanslöst vilken bil alltså :) jag är supernöjd! jag vet inte om avgassystemet var tillräckligt varmt när du "showade" för jag tyckte inte den lät så värst då. skillnad var det när man kom ut på motorvägen och jag petade ner till 3an och drog på lite. Det finns vuxet folk som tro det eller ej börjar grina första gången dom hör en F1a Live. nu är inte det här en F1 bil men känslan var ungefär den samma :) wow! kort och gott sången i motorn är nåt för jäkla skön och desutom drar motorn nåt otroligt. jag har inte kört riktigt fullgas än det behövs inte ;) ang motorljud så är jag ett motorfreak och har varit det sen jag föddes. allt med motorer och motorljud är det som slår värst. att höra sången och känna råstyrkan i M3 motorn när man drog på lite för första gången är nåt jag aldrig kommer att glömma. det är helt omöjligt att jämföra 325an trots att den låter. fan jag trodde inte att det skulle skilja så mycket från 325an men det kan man bara glömma :) /Patrik Länk |
|
Hehe. Grattis till en och flera upplevelser utöver det vanliga! Nej som sagt många misstror nog m3 att va mer lik en "vanlig" 3à mer än den är. Hoppas du njuter i fulla drag av ditt köp och tar vara på bilens skick. såg annonsen och bilderna. Snygg som tusan! Många säger att BMW är en bil man åker riktigt fint i, jag säger BMW M-bil är något man absolut inte åker med i. Man kör den precis som man vill, den ställer upp på allt. Lugn sansad körning till vart man nu vill. Sedan vid nästa tillfälle när man hetsar lite säger den bara ja tack, men kan du inte försöka köra skiten ur mig nu? :) |
|
|
Grattis Bilen ser grym ut!! |
|
pg_ice |
a_wingard73 jag såg att du hade fått M3an repad av några ligister. satan vad trist! Hoppas det inte blir för dyrt att fixa,låter iofs som en hel omlack? Nu kommer ett rejält inlägg. men det kanske kan vara en morot till dom som är inne på att köpa en M3a för första gången. man måste ju skryta lite :) först kan man ju spika att köper man en M3a så köper man en bil som man vill få ut nåt av och inte bara köra transport från A till B. en M3a köper man om man vill ha nåt utöver det vanliga vad gäller körupplevelse/prestanda/väghållning/Bromsar. en M3a är också mycket ego men det får man ta ;) sen kan jag personligen bara säga att det känns jäkligt skönt att äntligen få unna sig en M3a. jag funderar fortfarande vad det var som gjorde att man vart så pass imponerad av bilen men jag antar att det var helheten plus att just den här M3an är lite värre på alla punkter än en Original. jag är ingen rookie när det gäller prestanda kanske ska tilläggas. jag hade en R1a i 3år innan 325an. 325an har jag även fuskat med lustgas på så man har väl fått ut nästan samma effekt som en "original" M3 3.0 men ändå alltså så vart man som ett barn på julafton så fort man satte sig i bilen och körde iväg. helheten var det. om man börjar med att man öppnar dörren och otroligt nog känner att det luktar NYTT i bilen. då börjar man fundera på om den här bilen är nåt utöver det vanliga? det var ju en 93a men känns mer som en 02a? kvalitets känslan höjs direkt och att bilen faktist känns ny gör ju sitt till. inredning: Ny M-tech II Ratt med ett perfekt grepp. AC Schnitzer pedaler AC Schnitzer Handbromshandtag AC Schnitzer växelspaksknopp höjer kvalitets känslan ytterligare Chassi: Det ställbara chassit från Koni som är installt på max hårdhet gör att bilen ligger som ett frimärke på vägen. Bromsar: (Slitsade Brembo skivor med Ferrodo belägg) nyper direkt och brutalt om man trycker till lite. Ljud/Motor: Supersprint kattersättare - Supersprint Catback - K&N insatsfilter - Chip på låga varv fräser det bara lite dovt utan att vara störande men gasar man till så byts ljudet ut mot ett metalliskt ylande. Ferraris metalliska råa ljud ligger bra nära för att ta en jämförelse. M3an låter lite dovare. Motorljudet gör mycket för helhetsintrycket men jag kan inte påstå att man lurar sig av ljudet och tror att bilen låter värre än vad den går. Motorn har fått det ljudet den förtjänar. lägg i hopp alla dom här grejorna så kan man räkna ut att första intrycket blir nåt i hästväg. har man desutom inte kört en M3a tidigare så blir det ju värre :) credits till Filip som jag köpte M3an av som lyckats att behållan bilen i nyskick och även gjort den värre än en org M3a. ytterligare credits för att det inte sitter en massa styling tjaffs på bilen! |
|
Underbar känsla att hitta en bil man är så nöjd av, helst ska man längta tills nästa morgon :) Bilen såg snorfin ut! GRATTIS!!! |
|
pg_ice |
jag måste skriva lite till alltså jag tror att Filip läser det här. Grabben: Starta ett Tuning företag! du har det i dig. Du har byggt om en M3 3.0 utan att tappa kvalitetskänslan(det är ju det som är det viktiga) det känns mer som ett företag har plockat ihopp bilen än en privatperson. allt är Spot On! Bättre prestanda raktfram och i kurvorna än en original Den har även bättre Bromsar som nyper otroligt bra. Motorljudet kan jag skriva hur mycket som helst om men ta vilken Ferrari som helst och gör det ljudet lite dovare då har ni ljudet Filip lyckats skaka fram. |
pg_ice |
lite fler bilder här. Länk |
Gemini__ |
Riktigt snygg, grattis till nyförvärvet. Mvh: Thomas |
| jo riktigt fin m3'a..nästan lika fin som min gamla bmw :-) | |
Filip_J |
Hej Patrick. Tack för de fina orden. Har försökt hålla den orginal utseendemässigt och uppgraderat det mesta som går utan att "förstöra" utseendet. Har som sagt haft bilen i tre år, kört 500mil/år, och lagt ut en HELV*TES massa pengar, men det har varit värt varenda öre. Måste säga tack till dig Patrick, för mer seriös köpare finns nog inte, hade alla varit som du så hade allt varit perfekt. Inget krångel, inget prut, utan ren affär utan några konstigheter. Har inte sovit så bra inatt, saknar bilen, och måste säga att jag ångrar mig, men nu får jag blicka framåt och leta efter annan bil, givetvis lämnar jag inte M-avdelningen, suktar efter en Z3M coupé. Önskar dig all lycka till med bilen, och lova att du sköter om den, men det vet jag att du gör. Tack än en gång. Mvh Filip |
pg_ice |
Bli inte förvånad om du får telefonsamtal från M3 ägare som kör helt original och som vill ha dom lite värre :) Du gillar ju att skruva så varför inte ta emot original M3or och bygga om dom precis som du har gjort med den här. jag vet inte exakt vad grejorna kostar samanlagt på bilen som sitter på men just dom grejorna lockar ju fram det bästa hos M3an så det är ju värt vart enda öre. nehe nu blir det ut och åka! :) cheers |
Filip_J |
Eftersom att kattersättaren bara hann sitta på i 4 mil =) så kanske du kan lägga upp ett film/ljudklipp på bilen, hade varit hemskt uppskattat. F*N vad jag saknar bilen :'( |
|
snygg bil ser att du har samma fälgar som en annan I dont drive fast But i fly low |
|
pg_ice |
tyvärr Filip jag har för kass kamera (Nikon coolpix L101) jag provade att spela in lite ljud men kameran fångar inte hur bilen egentligen låter . det enda man hör är vindbruset och det behöver man ju inte lyssna på :) en sak är säker så fort man petar till på gasen inne i stan så vänder sig folk om :) fixar jag en ny kamera så kan jag kika på det igen. |
Filip_J |
kan du inte ta lite fler bilder och lägga upp på din sida på garaget? |
| Det är inte ofta jag tycker andras bilar är snyggare än min egen, men här var en. Grattis till en fin o genomtänkt bil. | |
pg_ice |
jag kan ta en bild på bilen när den står och sover i garaget med överdraget på ;) annars så tycker jag att bilderna som ligger på garaget nu räcker. fick iofs inte med fronten men det kan jag fixa. vi kan ju snacka genom mail annars så det inte blir för mycket offtopic. jag tror jag har fått med allt redan i posterna ovan hehe list till nederdelen av sidorutorna bak är beställd föresten. det var väl det enda som såg lite sämre ut än resten av bilen,så det vill man ju få nytt :) |
|
fan va fin den va |
|
pg_ice |
tackar för kommentarerna och feedbacken föresten skit skoj att folk gillar bilen! men det är ju inte så svårt att räkna ut. jag har väl fått 3st frågor från olika personer i dag bara som har frågat om bilen är ny. då var dom väl inte insatta i dom olika modellerna och om BMW överlag utan gick väl mer på skicket. nästan lite trist att då säga att nej det är "bara" en 93a :) |
pg_ice |
jag postar videon när jag gjorde ett försök till att spela in motorljudet. det vart inget vidare men man hör väl lite hur det låter. jag tänkte köra med rutan nere en bit för att få med hur det låter utifrån. men det vart ju rätt logiskt mer vindbrus än motorljud. Realcars lokaler i Vingåker flyger förbi i början :) Länk |
|
Måste instämma med övriga, riktigt stilig! Filip_J: Får man fråga vad kattersättaren kostade? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.