|
|
|
|---|---|
|
Hej är det nån som vet om det kommer att skrapa i om man har 235/45/17 på en 325:a från 94 med M3 motorsportfälgarna? jag hade tänkt montera dessa bak. MVH//Andy | |
|
Det tror jag väl inte, men skulle inte ett par 235/40x17 få bättre rullomkrets? //Koffe, som med bättre menar närmare original... |
|
|
Koffe har rätt! Det var den dimensionen som de fälgarna levererades med. Mvh |
|
|
Tackar för informationen, då får man leta efter annan storlek på däcken, lite synd eftersom de var billiga :-( men inte mycket man kan göra åt MVH//Andy |
|
|
Andy, det går säkert med de däcken. De kommer nog inte att ta i, men de ökar rullningsomkretsen en del (dock inom de godkända +-5%). Men som sagt det är nog bättre om du kör 40-profil i den dimensionen. Mvh |
|
325Ci |
jag har 245/40/17 på min bil bak..o den är sänkt med 20mm..funderar hur bra som helst, men sitter man 3 pers där bak så tar dne i ibland vid gropiga vägar.. |
|
Jag har 235/40/17 på min osänkta e36á och den stötigheten är precis vad jag står ut med! ;-) Fast det är lite offroad-stuk pga mellanrummet till skärmkanten fram!! ;-) //Kungen Af Malmö |
|
M3-Mackan |
Har 235/45/17 på min M3a. Funkar kanon fint!! -Mackan- |
|
jag har 225/45/17 och jag tycker att det är för mycke profilgummi på dom :/ får bli nå mysigare sen :) ---------------------- King of the road |
|
rsarits |
Det borde få plats, jag har TRX hjul på min E28 i dim: 240-45 415 (c:a 16,5"). Går utmärkt att svänga med fullt rattutslag utan att det tar i |
|
Hej! Jag har 235/45/17 och det är inga problem alls! Min bil har en sänkningssats från Schnitzer (ca 60mm) och det skrapar inte i ngn stans! BMW åt folket! |
|
|
Oups! 235/40/17 ska det vara! BMW åt folket! |
|
| Kör med 235/45 R17 runt om på M3-fälgar (7,5" fram och 8,5" bak). Inga problem. | |
| Kör med 235/45 R17 runt om på M3-fälgar (7,5" fram och 8,5" bak). Inga problem. | |
|
De ska va 235/40/17 annars e de fel o fult.....eller 255/35/17 ......225/45/17 då blir det samma omkrets!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.