|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
FD... "Kollade du oljan vid köp (viktigare än att andas för mig). Bensin bör du kunnat smaka/lukta/se dig till." Vad pratar du om? Klart jag kollade oljan innan köp och vad har det med bensin att göra? Läs allt innan du skriver. Jag ska kolla den där skvallerstrålen så får vi se. Låter som säkraste är att byta pumpen i vilket fall, speciellt om den kan se ut så där. :( |
|
|
Har kikat nu och det rör sig inte nere i expansionskärlet, med varm motor så klart. Byter pump då. Märkligt ändå är att mätaren stannar på mitten av skalan vid tomgång. Borde ju bara stiga och stiga tycker jag, kanske den gör efter ett tag till på tomgång iofs när all vätska är uppvärmd. Är det så som FD... skriver, att det är sämsta modellen någonsin? Att den jag köpte krånglar kan ju vara ren otur, något jag har mycket av i alla lägen iofs. :( Gillar modellen utseende i varje fall och faktum är att inget på min bil varnade för att den skulle vara i dåligt skick. Tvärt om. Har kollat flera och alla verkar ha rost men inte denna. Allt är helt och den verkar vara välskött. Att det skulle börja regna kraftigt och att datorn skulle gå sönder var ju inget jag kunde veta. |
|
|
Ja, ok, ursäkta. Missade stycket ovanför och förstod som att du hade bensin i oljan sen innan. Missade stycket med startförsöken. Mvh: Zoltan |
|
|
I början på pumphaveriet så kan mkt väl axeln nypa bra på tomgång men så fort varvet ökar så börjar det slira. Annars ser jag inte alls e36an som dålig framförallt är M50 maskin riktigt bra,har rivit en som gått riktigt långt med knappt synligt slitage på nåt. Sen är det väl så att när man säljer tex en bil så är det många gånger missnöje bakom,man lämpar över prob sas.Men jag håller tummarna att allt löser sig. Mvh/Micke |
|
|
Ja, hoppas det ordnar sig för dig, jag tycker det är synd att du började med en E36. Hellre E30 eller E34. Jag har mekat en del E36 o tycker ínte om de alls. O sen rosten, den verkar gilla de ovanligt mycket. Tja, det är väl M50 o M52 motorerna det enda bra med de. Mvh: Zoltan |
|
|
jag skulle faktiskt vilja hålla med FD om att e36 är lite rackligare än övriga bmw, personligen så skulle jag inte köpa e36 utan den modellen hoppar jag heltsonika över! ska nog leta upp en e46 eller e39 som bruks bil nu när det börja närma sig höst/vinter för att kunna ställa av e30in vintertid! men hoppas du får till din e36a så får du nog många fina mil i den ska du se mvh jpn |
|
|
Ja, det är lite mera än vad jag skulle vilja se i problem på en bil även fast den inte är ny. Om nu dessa två saker, vattenpumpen och "inte-tåla-vatten-biten", är avklarade så kanske det inte är så många fler "vanliga" fel på dem? Hoppas jag... Fast det är klart växellådan har ju inte krånglat och det är väll dags då antar jag. Nej, man ska inte "måla fan på väggen". Hoppas den funkar sedan annars blir det nog att se BMW som ett misslyckande från min sida med mina erfarenherter av märket. :( Även fast inte alla modeller har problem så har ju intrycket blivit färgat så att säga. Hade jag råd skulle jag nog köpt en E46 faktiskt men de är ju dyrare och man får ju prioritera ibland... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.