|
|
|
|---|---|
|
Har nu 17 tums fälgar och har "stora" planer på att skaffa större. Har hört att det ska finnas 22-tummare men vad jag VET är att 20 tums fälgar ÄR det största man kan sätta dit på en E39 eller har jag fel? Vad är det största fälgmått som passar till E39 ? Sedan undrar jag hur pass lagligt det är och vad säger Polis och Bilprovningen när man kommer med 20-tummare när det är dags för besiktning? Den sista frågan är p.g.a rekommendationer och om man läser i registreringsbeviset och instruktionshäftet så står det att man ska ha 15,16 och 17 tums fälg+däck på en 523i E39 Sedan. Bmw=Bil_Med_Wett | |
|
Ursäkta att bryta in på detta vis, men varför vill du ha så stora fälgar? 17-18" passar ihop med storleken på hjulhusen, ser anpassat ut, och är snyggt. Större ser bara förort ut. SBP kan ge 2a, eftersom det är angivet vad för storlek bilen är godkänd med. Kolla på Länk Men antagligen skiter de i det, så länge du har frigång med hjulhusen vid fullt rattutslag. |
|
|
Jag undrar hur det kommer att gå med 22 tum fälgar ? Jag menar att du har en 523. kommer det inte att gå riktigt trögt med den lilla motorn ? MVH-polichman |
|
| Det ska nog mycket till om besiktningen säger något, e39:orna har ju ändå så pass stora hjulhus att 20-tummare går ju att få dit, personligen tycker 19" sitter riktigt fint, har just beställt en uppsättning till min e39 touring... | |
|
22" på en E39 lär se förj-vligt ut men det är ju upp till betraktaren... Inga problem med storleken vare sig du väljer 19, 20 eller 22 så länge du hittar rätt däck. Blir inte mycket däck om du väljer 22"-fälg dock. |
|
| Hade 20" på min bmw 750 e38 och det satt kanon och såg mkt bra ut! | |
Conan999 |
19 tum blir bäst tycker jag Conan999 |
|
Hej har 20" Alpina på min 540 iat och tycker det ser bra ut då med 275/30-20 bak och 245/35-20 fram Länk Mvh Jensa |
|
|
Npe:Varför? En av huvudorsakerna är att jag kan få tag på nya fälgar med däck från en firma som jag endast behöver betala strax under 7000 kr för de jag har är ganska repiga osv.Tck för tipset! Fami:Min e39 är chippad.Visst är Bmw gjord för höga hastigheter men eftersom jag har stylat om den så vill jag att folk ska se BILEN och det syns inte så väl om det går fort :) Bergarn:Tack! Ander S:Håller med dig om att det kan se förj.vligt ut och det lutar åt 20-tumms.Bra tips om däck utbudet,det ÄR också en avgörande faktor! krille 540:Några bilder? Conan 999:Hade tanke på det men det är acceptabelt med 19 tummare. Jensa:Snygga bilder,man blir nästan religös :) men varför fotografera utanför en verkstad,det hade varit helt okej om det hade varit med en Saab :) Bmw=Bil_Med_Wett |
|
|
Vill du ha stora fälgar så ska du skaffa det. Skit i vad jag tycker :) Men om du har möjlighet att fixa fälgar till bra pris, gå inte på storleken, kirra ett par BBS Le Mans 17"-18" istället :), Då kommer jag bli avundsjuk!! |
|
| Hur stora fälgar man behöver är en sak och hur stora fälgarna ser ut en annan , vissa fälgar ser större ut än de är beroende på designen så kolla in vilka du tycker ser bra ut och bestäm sedan vilken storlek du tycker passar bra på bilen , vissa 18" ser ut som minst 19":are medans vissa 19":are ser ut som 18":are. | |
| Jag som tycker mina 19" på min e34 börjar se små ut! lustigt att man vänjer sig så fort;-), 20" på e 39 ser ju helt enkelt bra ut över det så "börjar" det se stort ut;-) | |
|
NPe:Alla har rätt i att tycka till när iallafall jag drar igång ett forum här på Autopower :) även du hehe :) har du några bilder på dessa BBS Le Mans fälgar så att man se hur dessa ser ut,det skulle vara intressant o se vad du har för tycke och det är en uppmaning till alla...-släng med en bild på er absoluta number-one-fälg!! Absolut Hewi,det har mkt med designen att göra! Daniel F:Det är det värsta att efter ett tag så blir man van och ögat spelar spratt med en,man kan ju inte köpa nya fälgar om och om igen :) Bmw=Bil_Med_Wett |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.